Gå til innhold
Arkivverket

[#2889] Lars Achlangberg fra Eidskog


Gjest Bjørn Bill
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Bill

Hei, I bygdeboka for Time kommune på Jæren finner jeg at en av mine forfedre het Lars Achlangberg og kom ifra Eidskog. Han var født i 1657 og ble gift med Lisbeth Markusdtr Høg som ble født 1673. Lars var Løytnant men ble senere bosatt på Serigstad på Jæren. Vet noen noe om Lars eller Lisbeth, hvor kommer navnet Achlangberg fra, hvem var deres foreldre ?Hilsen Bjørn Bill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Per Arne Gransæther

Åklangberget er flere garder som i dag er i Eidskog kommune like på grensen til Kongsvinger. For Eidskog er det en ny og meget bra bygdebok, men Lars Åklangberget er ikke nevnt der. Jeg har også mine forfedre blant de elste på Ålangberget og det kan være søsken til Lars. Vi er flere som mener det bør la seg gjøre å finne koblinger lengre bakover på Åklangberget og er derfor interessert i å få flest mulige opplysninger om Lars. Hilsen Per Arne Gransæther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.