Gå til innhold
Arkivverket

[#2910] Aner på Myken i Rødøy


Gjest Eva Lillian Vedahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Lillian Vedahl

Kjenner noen til anene til Sivert Johnsen f. ca. 1810 på Myken og hans kone Anne Mathea Haldorsdtr. f. ca. 1819 på Myken. Sivert drev som gårdbruker på øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eva marie kristiansen

Er det noen som vet hva som skjedde med Johannes Tøgersen født 21/7-1869 død ?.Han var gift med Marie Caroline Martinusdatter født 21/3-1875 hun døde 7/6-1904.De fikk 5 barn som vokste opp. Jeg har ikke klart å finne ut hva som siden skjedde med familien.Eldste sønn Magnus Johan Marselius Johannesen var min bestefar født 16/7-1893 gift i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Lill Tove Lunheim

Det er lenge siden innlegget ble lagt inn, men jeg gir et innspill likevel.Sivert Johnsen ble født 1810 i Fosnes, d. 9/12-1883 i Myken, og var sønn av John Rogersen. Sivert ble gift 5/6-1843 i Rødøy m. Ane Martha Haldorsdatter, f. 1817 i Namdalseid, d. 14/11-1899 på Myken, datter av Haldor Johansen.Ane Martha innflyttet til Rødøy i 1840 for å tjene for Jentoft, Gjerøen. Hun hadde en søster, Berith Marie, som også ble gift på Myken.Sivert og Ane fikk 5 barn, hvorav minst 2 fikk etterkommere.Jeg er selv fra Myken, og har samlet litt om etterkommerne til dem som bodde der.Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Lill Tove Lunheim.Jeg har i min database en Bereth Marie Haldorsdatter, f. 1821 i Nærøy, Nord Trøndelag og som ble gift med Mathias Augustinsen, f. 1806 i Nord Rana, Nordland. I 1830 bodde han i Rødøy (Nordfjordholmen). Når Mathias døde i 1883 bodde de i Myken.Jeg har en tante og onkel som er barnebarn av Mathis og Bereth.Kan Bereth være søster av Ane Martha?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Tove Lunheim

Begge jentene er døtre av Haldor Johansen, i følge kirkebøkene i Rødøy, så det mener jeg er korrekt.Jeg arbeider med en oversikt over etterkommere til de som bodde på Myken på midten av 1800-tallet, så det hadde vært svært interessant å vite hvordan slektningene dine er etterkommere etter Mathis og Berith.Mvh Lill Tove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei Lill Tove Lunheim!Kan du gi meg din mailadrese så kan jeg sende oversikten.Min Onkel Bernt Pedersen var sønn av Randine Augusta Mathiasdatter og Bereth Marie.I tillegg var min tante - søster til Bernt -Petra datter av Randine. Hun var gift med min morbror og Bernt var gift med min morsøster.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.