Gå til innhold
Arkivverket

[#2916] Sophia Fredricha Larsdatter, Bergen?? født ca 1771


Gjest Lene Westerås
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Westerås

Sophia giftet seg med Søren Iveresen i 1816,DK Bergen. De var da begge enkemann/enke. De fikk kun et barn - datteren Synneve (oppkalt etter Sørens avdøde kone)i 1819. Det jeg lurer på er hvor Sophia kommer fra og når eksakt er hun født. Jeg har ikke funnet henne i Bergensområdet, heller ikke Sogn og Fjordane. Jeg har funnet en Sophia i 1801 som er gift med en Berge Bergesen og tror dette kan være samme. Alt om henne er av interesse.Lene W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Lene Westerås

Har fått vite at Sophia Fredricha giftet seg første gang i Sund prestegjeld (dvs at hun ikke er gift med Berge Bergesen som overfor sagt)og har prøvd å lete i kirkebøker etter henne der. Finner flere Sophia, men ikke med Fredricha som mellomnavn. Noen som kan hjelpe?Lene W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du går inn på "Vigde i Sund, 1729-1815" (se under "Kyrkjebøker" nedenfor), vil du finne at Sophie Larsdatter Vejvogen giftet seg 18.2.1798 med en Lars Monsen. At det dreier seg om riktig Sophie kan du verifisere mot "Vigde i Bergen, 1816-1911". Du finner henne og ektemannen også i FT 1801 for Sund.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Westerås

Kjell, jeg burde selvfølgelig sagt at jeg hadde funnet akkurat disse opplysningene i mitt forrige innlegg. Jeg har også funnet Sophia konfirmert i Sund 17.oktober 1790, hun er fra Wejvaagen og er 17 år. Jeg fant også en Sophia født i Sund i 1775 hvor foreldrene er fra Weyvaagen, men er usikker på om det kan være henne da hun ikke er døpt Sophia Fredricha...Lene W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.