Gå til innhold
Arkivverket

[#2920] Heinrich Pedersen Smith innvandret ca 1750


Gjest Sigmund Brække
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigmund Brække

Jeg søker opplysninger om mine tip, tip,tip oldeforeldre: Henrich Pedersen-Smith og kone Kierstine Nilsdatter-Aasen. De giftet sig i Vår Frelsers kirke i Kristiania 20/10 1762. Dette er alt jeg vet. Deres datter Annekken reiste til Eidsberg og ble gift der med Thorer Olsen Østreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Kay Olav Winther d.e.

Hei, Sigmund. Jeg fant dette innlegget i arkivet til Brukarforumet, og ble nysgjerrig. Kan din Henrich Pedersen Smith ha noe med den Ole Smith jeg søker, å gjøre? Begge bor i Christiania i andre halvdel av 1700-tallet, og begge får senere tilknytning til Eidsberg. Ole flyttet dit, og Henrichs datter flyttet dit. Ole eide og bodde visstnok på gården Skårer. Hvor i Eidsberg bodde hun?Se mitt innlegg 27864: Hvor er Simen Smidt eller Smith fra Skårer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamscaag Berntsen

Jeg lurer på hvor du har den informasjonen fra, det er ingen viet denne dato i vor Frelsers Kirke i Christiania, og ingen Henrich Pedersen Smith/Kierstine Nielsdatter Aasen i 1762 i det hele tatt.Jeg har et ekteskap med en Henrich Pedersen Smith i vor Frelsers Kirke 01.12.1734.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamscaag Berntsen

Beklager, jeg blingset og så på trolovelser. Henrich Pedersen Smith og Kierstina Nielsdatter Aasen BLE viet 20.10.1762 i vor Frelsers Kirke, Christiania.Det finnes flere ti-talls Smith'er i Christiania på 1700-tallet, ser ingen umiddelbar kobling som Kay Olav spør etter, men skal se nærmere senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ett spørsmål, opplysningen om innvandringsår rundt 1750, den skulle jeg svært gjerne ha kilden til (og hva som står der).Mulig jeg ikke har alle barna, men jeg regner med at det er hun som er døpt Annichen Friderica 21.09.1763 som reiser til Eidsberg. Har du vielsesdato/år så jeg slipper å lete gjennom flere år i kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.