Gå til innhold
Arkivverket

[#2930] Anna Annanisdatter, Marøy


Gjest Helen Waardal
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Waardal

Anna Annaniasdatter født på slutten av 1800 tallet Sted: Marøy eller Marøyne i Hordaland. Er det noen som har et tips om hvilken slektsbok jeg kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Marøy er i Manger (Radøy). Du finn ei som kan høve i 1900-tellinga for Manger, f. 1891, som dotter av Ananias R. Marøen (f. 1854) og kona Anna J.M. (f. 1852), båe fødde i Manger. Dei bur på gard 23, bruk 13 Marøen. Der er òg fleire born: Rasmus, Nils, Gitta, Nina og Ragnhild - og truleg far til Ananias, Rasmus Marøen, enkjemann og føderådsmann, f. 1826.Eg veit ikkje av at det førebels er bygdebok for Manger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Geelmuyden

Gården Marøy ligger i Bø sogn, nord på Radøy. Bygdebok for Radøy er under arbeid (forfatter Sigrunn Kvamme), og Bø sogn er planlagt som første bind. Det er mulig at det vil komme i løpet av dette året, eller kort etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Waardal

Tusen takk for svar. Bjørn Davidsen har nok funnet den retta Anna for meg. Og til Knut Geelmuyden vil jeg si at jeg gleder meg til bygdeboken blir ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.