Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Agnete Schjønsby

[#2933] Slekter fra Nordmarka

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

Jeg er på jakt etter noen slekter fra Nordmarksplassene - særlig i Lunner (Sandungskalven, Østbråten, Storskogen). Vet noen om noen gode kilder? Eller ressurspersoner? agnetesc@online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Normann

Hei Agnete! Her finner du opplysninger om kilder fra Lunner: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Hei, er selv født og oppvokst tett innpå Nordmarka, nærmere bestemt Sørkedalen. Hele slekta fra farssiden er fra diverse plasser i området, f. eks. Slagtern.Anbefaler deg lederen i Sørkedalen historielag som et sted å begynne søkingen - Trygve Christensen, tlf. 22 14 71 38. Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnete Schjønsby

Tusen takk! Nå har jeg noe å arbeide videre med. Underlig at det ikke er mer interesse / nettsteder om dette temaet. For meg virker det uvanlig spennende for slektsforskere. Jeg leter på vegne av en god venninne.. Hilsen Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Larsen

Jeg har slekter fra Østbråtan og Mago i mitt slektsregister, f.eks.:Andreas Halvorsen, født ca. 1843 på Østbråtan og flyttet senere - en gang mellom 1865 0g 1900 til Mago. Jeg har foreldre og en del etterkommere.Du kan kontakte meg på kari.larsen@admin.uio.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Dag Brodin

På 'Storskoven af Bratholdt' , Lunner, Jevnaker bodde i 1865 husmannen Ole Olsen 66 år og Dorthe Jensdatter 59 år, begge fra Jevnaker. Disse var stamforeldre til en masse Nordmarkinger. De hadde f.eks datteren Oline f.1/1 1850 .Hun ble gift med Ole Halvorsen på Østbråten ( Han var født 16/3 1854 på Hensrud-eie,Jevnaker ) Storskogen kalles også 'Bolken-eie' i kirkebøkene. Den typiske Nordmarking stammer altså fra en husmannsplass under en Jevnakergård. Oline og Ole var brukere av Sandungskalven fra 1877 ( se også boka 'Nordmarksfolk' )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnete Schjønsby

Hei Dag, Beklager at det har tatt tid å svare deg. Forklaringen er at JEG synes disse Nordmarks-slektene er veldig spennende. Derimot har min gode venninne, som er den med 'opphavet' der, at dette er vanskelig. Derfor så stille... Om du har noe spennende å fortelle, kontakt meg på agnete@prio.no. Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnete Schjønsby

Hei, Beklager at det har tatt tid å svare dere. Forklaringen er at JEG synes disse Nordmarks-slektene er veldig spennende. Derimot har min gode venninne, som er den med 'opphavet' der, at dette er vanskelig. Derfor så stille... Om dere har noe spennende å fortelle, kontakt meg på agnete@prio.no. Agnete

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.