Gå til innhold
Arkivverket

[#2933] Slekter fra Nordmarka


Gjest Agnete Schjønsby
 Del

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

Jeg er på jakt etter noen slekter fra Nordmarksplassene - særlig i Lunner (Sandungskalven, Østbråten, Storskogen). Vet noen om noen gode kilder? Eller ressurspersoner? agnetesc@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Hei, er selv født og oppvokst tett innpå Nordmarka, nærmere bestemt Sørkedalen. Hele slekta fra farssiden er fra diverse plasser i området, f. eks. Slagtern.Anbefaler deg lederen i Sørkedalen historielag som et sted å begynne søkingen - Trygve Christensen, tlf. 22 14 71 38. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Tusen takk! Nå har jeg noe å arbeide videre med. Underlig at det ikke er mer interesse / nettsteder om dette temaet. For meg virker det uvanlig spennende for slektsforskere. Jeg leter på vegne av en god venninne.. Hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kari Larsen

Jeg har slekter fra Østbråtan og Mago i mitt slektsregister, f.eks.:Andreas Halvorsen, født ca. 1843 på Østbråtan og flyttet senere - en gang mellom 1865 0g 1900 til Mago. Jeg har foreldre og en del etterkommere.Du kan kontakte meg på kari.larsen@admin.uio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Dag Brodin

På 'Storskoven af Bratholdt' , Lunner, Jevnaker bodde i 1865 husmannen Ole Olsen 66 år og Dorthe Jensdatter 59 år, begge fra Jevnaker. Disse var stamforeldre til en masse Nordmarkinger. De hadde f.eks datteren Oline f.1/1 1850 .Hun ble gift med Ole Halvorsen på Østbråten ( Han var født 16/3 1854 på Hensrud-eie,Jevnaker ) Storskogen kalles også 'Bolken-eie' i kirkebøkene. Den typiske Nordmarking stammer altså fra en husmannsplass under en Jevnakergård. Oline og Ole var brukere av Sandungskalven fra 1877 ( se også boka 'Nordmarksfolk' )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Agnete Schjønsby

Hei Dag, Beklager at det har tatt tid å svare deg. Forklaringen er at JEG synes disse Nordmarks-slektene er veldig spennende. Derimot har min gode venninne, som er den med 'opphavet' der, at dette er vanskelig. Derfor så stille... Om du har noe spennende å fortelle, kontakt meg på agnete@prio.no. Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Hei, Beklager at det har tatt tid å svare dere. Forklaringen er at JEG synes disse Nordmarks-slektene er veldig spennende. Derimot har min gode venninne, som er den med 'opphavet' der, at dette er vanskelig. Derfor så stille... Om dere har noe spennende å fortelle, kontakt meg på agnete@prio.no. Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.