Gå til innhold
Arkivverket

[#2934] Hammer


Gjest Margit Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Margit Hansen

Mine tipp, tippoldefar Anders Andersen Teigland skal komme fra Hammer. Er det noen som kan fortelle meg hvor Hammer er. Det kan hende han er fra Teigland, Hammer. Han er født ca 1810 Han flyttet til Bergen en gang før 1840.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Hammer var i gamal tid eit svært stort prestegjeld; i 1801 med hovudsoknet Hammer/Hamre (på Osterøy og nordsida av Osterfjorden), Alversund lenger vest, Meland stort sett på Holsnøy (og litt av Askøy) og Åsane - grovt rekna. Fram til kring 1750 høyrde også Hosanger med i Hammer.Teigland ligg i Åsane sokn (no i Bergen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Se innlegg nr 190, der får du svar på noen av dine spårsmål. Anders ble døpt i Åsane Kirke 01.04.1810. Han hadde flere søsken, Elisabeth Maria f.1806 på Lyngbø i Laksevåg/Askøy, Anders f. på Teigland i 1808 og dør der et halvt år senere. videre Mons f.1814 og dør 1815 på Teigland. Familien må ha flyttet fra Åsane etter 1815.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Hansen

Ja dette var morsomt. Mine foreldre er fra Bergen by, men jeg er altså født og oppvokst i Kvernhusveien på Lyngbø Tusen takk for disse opplysningeneMVH Margit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.