Gå til innhold
Arkivverket

[#2935] Georg Albert Olufsen Lyng f. 13.01.1886


Gjest Kirsti Lyng Huse
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Lyng Huse

Antar at Georg Albert er konfirmert i Verdal ca. 1900-1902. Er interessert i dato, og hvem som står oppført som hans far. Har en av dere kirkebøker tilgjengelig ville jeg bli svært takknemlig for svar, da det er et "mysterium" hvem som er barnefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Brynhild Wik Opdal

Hei Kirsti, Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med ditt spørsmål i første omgang, men kanskje du kan hjelpe meg igjen. Du har hjulpet meg en gang før vedr min oldemor Anna Hansen. Har du kirkeboken for Skogn? Anna hadde også brødre født på Alstadhaug/Skogn, der står vissnok deres mor som Jonetta Stageberg. Kan du hjelpe. Det gjelder barn til Hans PEtter Hansen og Jonetta; barnas navn er Haagen Gunerius f 1870, Torger Cornelius f 1872 og Helmer f 1879. På forhånd takk for hjelpen. Du kan også nå meg på email bibi2000@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Hei,Stageberg ligger i Øvre Stjørdal i folketellinga av 1865, dvs. Meråker eller Hegra pr. dags dato.Haagen Gunerius f. 1870 finner jeg ikke i kirkeboka for Skogn (Alstadhaug sogn). Skogn kirkebok (Alstadhaug) 1873 s. 83, Torger Cornelius f. 06.11.1872, døpt 01.01.1873, i ekteskap. Foreldre: Hans Peter Hansen Rangulval 25 år og Jonetta Torgersdtr. Skogn kirkebok (Alstadhaug) 1880 s. 12: Helmer Julius, f. 26.10.1879, døpt 01.01.1889. Foreldre: Hans Peter Hansen, f. 1847 og Jonetta Torgersdtr. f. 1837. Foreldres bosted: Rangulval.Antar at Haagen Gunerius er født utenfor Skogn. Kan heller ikke se at foreldrenes ekteskap er inngått i Skogn.Har sjekket om foreldrene kan være født i Skogn, men negativt. I folketellinga 1865 arbeider det en Hans Peter Hansen som dreng i Frosta (Frosten).Når det gjelder Georg Albert er mysteriet oppklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.