Gå til innhold
Arkivverket

[#2943] Heltorp i Skjeberg


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har sporet min tipp-tipp-oldefar (Johannes Jensen, f.1810) tilbake til gården Heltorp i Skjeberg. Uten at jeg verifisert det på andre måter, arbeider jeg ut ifra at hans foreldre er Jens Hansen og Anne Pedersdatter som bor på Heltorp i 1801.Ettersøker i den forbindelse opplysninger eller henvisninger til kilder om gårds- og slektshistorie med Heltorp 1801 som utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Magne Grasto

Vil bare bekrefte ut ifra kb. at disse foreldrene stemmer. Johannes er født 6. mai 1810 og døbt 13. mai i Ingedal Kirke. Faddere er Johanne Andersdtr., Siri Syversdtr., Christian Hansen, Erik Nielsen og Lars Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Egil Theie

Hei Ser at det er etterlyst Jens Hansen m. kone. Ifølge Berg kirkebok er Jens Hansen, Heltorp af Skeberg viet til Anne Persd. Ulsæt 26/1-1794, trol. 7/12-1793. Kaut: Lars Korset og Erik Bøe. Anne kan værre konf. i 1778, Anne Persd. Ulset. Ei Anne Pedersd. er døpt 21/2-1773, foreldre Peder Olsen Uldsæt og Johanne Andersd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei og takk for hjelpen! Det ville jo vært enkelt bare å anta at Jens Hansen og Anne Pedersdatter var foreldrene, men jeg har brent meg tidligere på raske antagelser!Johannes Jensen flyttet over fjorden og tilbragte hele sitt voksne liv i Vestfold (Sem/Slagen). Det var der jeg fant ham. Viet 1839 til Anne Catrine Olsdatter fra Kongsberg. Trolig var Johannes først soldat og fra ca 1839, skibstømmermann. Var i live på Frydenlund lille i Sem i 1900.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.