Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell Hamberg

[#2943] Heltorp i Skjeberg

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har sporet min tipp-tipp-oldefar (Johannes Jensen, f.1810) tilbake til gården Heltorp i Skjeberg. Uten at jeg verifisert det på andre måter, arbeider jeg ut ifra at hans foreldre er Jens Hansen og Anne Pedersdatter som bor på Heltorp i 1801.Ettersøker i den forbindelse opplysninger eller henvisninger til kilder om gårds- og slektshistorie med Heltorp 1801 som utgangspunkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Magne Grasto

Vil bare bekrefte ut ifra kb. at disse foreldrene stemmer. Johannes er født 6. mai 1810 og døbt 13. mai i Ingedal Kirke. Faddere er Johanne Andersdtr., Siri Syversdtr., Christian Hansen, Erik Nielsen og Lars Andersen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Theie

Hei Ser at det er etterlyst Jens Hansen m. kone. Ifølge Berg kirkebok er Jens Hansen, Heltorp af Skeberg viet til Anne Persd. Ulsæt 26/1-1794, trol. 7/12-1793. Kaut: Lars Korset og Erik Bøe. Anne kan værre konf. i 1778, Anne Persd. Ulset. Ei Anne Pedersd. er døpt 21/2-1773, foreldre Peder Olsen Uldsæt og Johanne Andersd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Hei og takk for hjelpen! Det ville jo vært enkelt bare å anta at Jens Hansen og Anne Pedersdatter var foreldrene, men jeg har brent meg tidligere på raske antagelser!Johannes Jensen flyttet over fjorden og tilbragte hele sitt voksne liv i Vestfold (Sem/Slagen). Det var der jeg fant ham. Viet 1839 til Anne Catrine Olsdatter fra Kongsberg. Trolig var Johannes først soldat og fra ca 1839, skibstømmermann. Var i live på Frydenlund lille i Sem i 1900.Mvh Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.