Gå til innhold
Arkivverket

[#2952] "Nye " Gards & Ættesoga for Rindal Kommune


Gjest Rune Folkvord
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Folkvord

Jeg vil advare alle som har slekter i Rindal og Surnadal kommuner mot å ta de opplysninger som fremkommer i den nye utgaven av Gards & Ættesoge for Rindal for "god fisk".Jeg har, etter den første utgaven, skrevet av Hans Hyllbakk, sendt et korrektiv på 48 tettskrevne A4-sider med korreksjoner til kommunen.Dette er det ikke tatt hensyn til i denne nye utgaven. I tilleg er det en mengde feilaktige opplysninger i denne utgaven som fører til at potensielle slektsgranskerer havner helt ute på "vidda" når det gjelder slektskap og eiere av de ulike gårder.Om det er noen som forsker i slekter i ovennevnte kommuner kan dere ta kontakt med undertegnende for eventuell bistand. Alle de opplysninger jeg har,(ca. 4500 personer i Rindal & Surnadal)er dobbeltsjekket mot Statsarkiv / Riksarkiv / Panteregistere ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørg Ljøkjell

Eg skulle og svært gjerne visst kva for feil du har funne. Kan du sende meg fila di som vedlegge til meg? Eg har og funne feil her og der. Oddbjørg (frå Rindal) songstad@sf.telia.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Ålbu

Eg er også interessert i å få kopi av alle dei feil du har funne. Eg er frå Rindal og er med i ei gruppe som samlar feil i dei nye bøkene for å gjera dei kjente for brukarane. Eg har sjølv funne ein heil del rettingar. Min e-mail er: albu@sunndal.vgs.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.