Gå til innhold
Arkivverket

[#2959] Familien Johannes Tøgersen ,Gildeskål


Gjest Eva Marie Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Marie Kristiansen

Er det noen som vet hva som skjedde med Johannes Tøgersen født 21/7-1869 i Hafslo.Han giftet seg med Marie Caroline Martinusdatter født 21/3-1875, hun døde7/6-1904, de bodde på nordarnø i Gildeskål.Etter det kan jeg ikke finne ham.De etterlot seg 5 barn som vokste opp på forskjellige steder i Gildeskål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Eva Marie: jeg fant ihvertfall Johannes søster Anna Tøgine i Voss. Hun ble gift med en svensk jernbanearbeider. De giftet seg i Bergen, dette er hva jeg fikk av svar på den andre debatten: Solfrid Vestaberg Ormøy, Dal i Eidsvoll, 27.02.00 00:20 Jeg finner Albert Albin Anderson og Anna Tøgine Tøgersdatter gift i Bergen 05 mar 1898, men hva står soknet BB for? Samtidig lurte jeg på om dere kunne finne ut når deres barn Antonetta Anderson ble født. I folketellingen 1900 i Voss står det at hun ble født i 1898 i Bergen, har dere et mer eksakt dato + dåp, gjerne også faddere. På forhånd hjertelig takk! --------------------------------------------------------------------------------Bjørn Davidsen, Arendal, 27.02.00 01:54 Dei hadde nok god grunn til å gå til Bergen Byfogd (BB) - ikkje-kyrkjeleg vigsel - om dei ville vere gifte då Antonette Tøgine kom til verda 1105 1898 og vart døypt i JK 0506. Familien budde då i Nygårdsgata 58. --------------------------------------------------------------------------------Yngve Nedrebø, SAB / DA, 27.02.00 07:01 BB står ganske riktig for Byfogden i Bergen, og for å få anledning til å gifte seg borgerlig (opp til 1919) var kravet at minst en av brudeparet stod utenfor Statskirken.Når det gjelder Johannes sin etterslekt, har du sjekket om der finnes en bygdebok for Nordarnø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Lars E. Øyane

I samband med bygdebokarbeidet for Hafslo (Luster kommune) i Sogn er eg svært interessert i fleire opplysningar om huslyden til Johannes Tøgerson og kona Marie Caroline Martinussen. 1900-teljingi syner fem born, Magnus (1893), Torvald (1895), Inga (1896), Anna (1898) og Margly (17.3.1900). Johannes Tøgerson høyrer til ei stor og vidstrakt ætt frå Luster!Eg kan eventuelt kontaktast direkte på loya@online.no.På førehand takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Birger Forsmo

Jeg er litt spent på om du Lars har funnet ut noe mer om Johannes Tøgersen som etter at han ble enkemann forsvant sporløst?Mvh. Birger F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Diverre; eg har ingen sikre opplysningar om lagnaden til Johannes. Nokre trur at han døydde ved drukning ikkje lenge etter han ''forsvann'', medan andre meiner han fór av stad på jarnbanearbeid ein eller annan stad i Sør-Noreg... Kven veit?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk skal du ha, Lars for svar.Nei, det er nok ikke noen som vet eksakt hva som skjedde med han så det blir nok bare gissing og det duger ikke.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Solfrid Vestaberg

Drar denne gamle saken opp igjen da jeg jobber med samme slekt og har funnet litt mer om familien. Har igjen å gå igjennom døde i Gildeskaal for å finne dødsfallet til Johannes Tøgersen. Han er ihvertfall fortsatt i Gildeskål i 1904 når en udøpt sønn og hans kone dør. Jeg har funnet Torvald Johan sitt giftermål i 1918 samt to barn i Sør-Arnøy Gildeskaal så langt, samt at hans datter Anna Margrete fikk en uekte sønn Odd Martin Vilhelmsen f. 11.09.1918.Noen andre som har de samme opplysningen eller mer om denne familien så er jeg svært interessert. Johannes Tøgersen er sønn av mine tipp tipp oldeforeldre, hvor jeg er etterkommer av hans bror Peder Johannesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det er mulig at Johannes Johannessen på Sør-Arnøya kan vite hvor bestefaren ble av. Johannes Johannessen ble født i 1926. Han har forøvrig laget egen slektsbok. Johannes er sønn av Thovald.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg vet jo ikke om de lever, men det er jo mulig at datteren kan hjelpe. Hun bor i Trondheim. Gi meg en mail-adresse så sender jeg deg navn og adresse!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest eva marie kristiansen

Johannes Tøgersen født 1869 død ukjent Han fikk en datter i Bergen 29 januar 1908 med en ung tjenestepike Johanna Nilsen født 1879 i Bergen Meldt av barnefaren til Domkirken iBergen Fødselstifelsen.1900-1909,1901-1910 nr 15 Domkirken 1903-1925 Johannes Tøgersen står oppført som enkemann og sjømann mvh Eva Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.