Gå til innhold
Arkivverket

[#2967] Anna Marie f. Karlsen 1887 i Eidskog


Gjest Monika Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Monika Johansen

Anna Marie ( f.Karlsen, 21.6.1887 i Eidskog) Døpt og konfirmert i Sverige. Gift 1908 i Oslo med Godin Hagvald Nikolaisen. Finnes denne Anna Marie i kirkebøker over Eidskog, da hun ikke er døpt eller konfirmert der. Finnes det fødselsreg.over Eidskog? Håper på råd og veiledning, på forhånd takk. E-mail landskon@online.no På forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila, Jeg har ingen aning. En av mine tanter mener at Anna Marie og hennes familie var fra Grums.! Jeg vet hun hadde en søster som het Emma. Hun bodde for det meste i Oslo er det blitt meg fortalt. Kan du hjelpe meg med å lete litt? På forhånd hjertlig takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Monika! Anbefaler deg å kontakte Byarkivet, Maridalsveien 3, Oslo. Dersom du bor i nærheten, er det best å besøke, men det er mulig at de hjelper ved skriftlige henvendelser også. Be om å lete etter Nikolaisen i adressebøkene f.o.m. 1908 og fremover, for så å finne hvor de bodde i Oslo. Deretter kan du se i de glitrende folketellingene, som er årvisse fom 1901 og frem til 1938/39 (kommer an på sekretessen). Jo senere du finner dem, jo flere opplysninger, og kanskje du også finner fødselsstedet til Anne Marie. Det kan jo være at det står noe annet enn Eidskog! Lykke til!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei Monika! Tenkte bare at dersom det ikke står noen andre födselsopplysninger på Anna Marie, så kanskje du kan komme deg videre ved hjelp av söster Emma? Om du vet hva hun het på et gitt tidspunkt kan du også gjenfinne henne/familien i Oslo Adressebok og deretter i de kommunale folketellinger. Er du "heldig" kanskje hun er födt i Sverige og husforhörslängderna der vil gi ytterligere opplysninger både om henne, foreldrene og om Anna Marie. Det kan i alle fall väre verdt et forsök :-) Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monika

I dag har jeg funnet vielsen til Anna Marie Karlsen og Godin Hagvald Nicolaisen. 1908 i Kampen Kirkebok. Hennes far er August Lundberg. Hvorfor heter hun Karlsen?Jeg fant en August Karlsen Lundberg som har giftet seg med Stina Johanne Larsdr. 19 Nov. 1882 Borgund, Møre og Romsdal. "Familysearch". Kan det være en sammenheng mellom disse personer. Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.