Gå til innhold
Arkivverket

[#2972] Lina Lindgaard, Trondheim, gift Sverdrup


Gjest Øystein Klokkerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Klokkerud

Jeg leter etter foreldre og familie til Lina Lindgaard, født i Trondheim ca. 1865. Hun står oppført som Lina Sverdrup i RHD-tellingen for 1900, er bosatt på Dyrøy i Troms og gift med Peder Sverdrup. De forble barnløse, men Lina fikk i 1884 sønnen Ingvald med Ingvald Johansen. Det kan muligens være den samme Lina jeg finner igjen i RHD-tellingen fra 1875 for Trondheim? Her står det oppført en person med navnet Nekoline Alberthine Lindgaard, født i Trondheim i 1864. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Solfrid Therese Henriksen

En Ingomar P. Lindgaard f. rundt 1883 skrev noen bøker om sitt liv som rallar. Jeg er ikke sikker på om han var fra Trondheim, men det kan se sånn ut i bøkene hans.Han var gift, men jeg vet ikke om han fikk noen barn. Vet ikke om han er i familie med de du leter etter. Er etternavnet uvanlig? Hilsen Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1900 så jeg at det bodde to Lindgaard sammen med dem, Aastad f. 1894 Levanger og Signe f. 1880.I FS fant jeg Signe 30/10 1880 Trondhjem, foreldre Jacob Lindgaard og Olava Marie Sandstad.LenkeOlava, 19 år,er på Forberg Ly, Ytterøen i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.