Gå til innhold
Arkivverket

[#2982] Thea Baltzersd f. 1872 Krokstad


Gjest Tone Angeltveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Angeltveit

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Thea f. i Krokstad, Akershus . Hun gifter seg med Georg Flattum f.1864,Modum og bosetter seg på hans hjemgård. Hvem er foreldrene hennes?Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Du har litt lite opplysninger, men det er mulig du finner Thea på denne adressen i Krokstad FT1865. Hun er 11 år da: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Er du sikker på at det er Kraakstad i Akershus og ikke Krogstad (Nedre Eiker?) i Buskerud som er fødestedet? I FT1900 for Modum står hun nemlig oppført med Krokstad, BU som fødested).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I folketellingen for 1865 i Enebak finner du følgende:Baltzar Anders. Indsitter , møller , 37 år ,fødested Krogstad og han hustru Anne M.Thoresdatter 47år fra Enebak.Kan dette være foreldrene til Thea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Jeg er ganske sikker på at hun ikke er født i Krokstad,Buskerud.Min mann, som er barnebarnet hennes sier at hun fortalte selv at hun var født i Oslo. Jeg tenkte kanskje noen hadde tilgang til kirkebøker som kunne hjelpe?mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Er du også sikker på at hun het Thea? Jeg har selv vært borti altfor mange "kortnavn/kallenavn" hvor det av og til kan være vanskelig å vite sikkert om det er det riktige navnet eller om det er et kortnavn.Med det som utgangspunkt + patronym + ca. fødselsår (ref. FT1900) + født i Kristiania + potensiell kontakt med søndre Ringerike finner jeg Therease Augenie Baltsersdatter, f.1871 i Kristiania. Faren het Baltser Andersen, f.1829 i Vestby. Moren, Marie Sofie, var svensk.Denne familien finner du i FT1875 i RHD.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Nei jeg vet egentlig ikke noe mer. Thea kan således godt ha vært et kallenavn. Når hun fortalte hun var fra Oslo, har hun i følge familien sagt både Oppegård og Oslo.Derfor tviler jeg på Krokstadelva - men det er bare gjetning.Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.