Gå til innhold
Arkivverket

[#2983] Oline Nilsdtr (1818,Drammen, 1887, Holmestrand)


Gjest Anne Marie Kleppestø
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Marie Kleppestø

Jeg leter etter anene til Oline Nilsdtr f. 18.11.1818, Drammen. d 15.12.1887 Holmestrand Hennes far var Nils Nilsen fra Drammen. Hun var gift 18.8.1843 i Holmestrand med Skomaker/vaktmester Truls Ellingsen Moe (1.11.1818 Modum, d. 11.11.1887 Holmestrand) Jeg har lett etter Oline i Kirkebok for Drammen, men fant henne ikke. I mormonernes "family search" er det en Oline Nilsdtr døpt 17.1.1819 i Drammen, hennes foreldre er Nils Nilsen og Aase Hansdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale Marie Eriksen

Hei, jeg er etterkommer av Truls' bror Andreas Ellingsen (f.6.3.1822, d.1.4.1896). I noen gamle notater jeg har, som er skrevet av "Holmestrandiana" (bind 1(3.del), s.208-209), står det at Oline Nilsdatter (f.1818 i Drammen) er datter av en Nils Nilsen. Det er derfor stor sannsynlighet at den Nils Nilsen, som du har funnet i mormonernes database, er den riktige, ettersom datteren Oline Nilsdtr er døpt 17.jan 1819. Det vil si at datteren er født enten på begynnelsen av 1819 eller slutten av 1818.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Kun litt kanskje unødig assistanse; Vestfold`s folketelling 1865 er jo ikke tilgjengelig, så her har du iallfall familien i Holmestrand 1865: Adr.: Løkkegaten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Kun litt kanskje unødig assistanse; Vestfold`s folketelling 1865 er jo ikke tilgjengelig, så her har du iallfall familien i Holmestrand 1865: Adr.: Løkkegaten, Truls Moe, f.1818 Modum, Skomaker og Arrestforvarer, Oline Moe,f.1818 (Nilsen) Barn.: Oscar,20, student, ug.f.i Holmestrand Richardt, 19,student,ug.f.i Holmestrand August, 11,ug, f.i Holmestrand Herman, 6,ug, f.i Holmestrand Tjenestepige: Josephine Dagsberg, 19,ug,f.i Holmestrand Pleiebarn: Anne Eriksen, 13,f.i Drammen Skomagersvend: Johan Eliassen Berg, 21.ug,f.i Wahle Pr.g. Skomagersvend: Ole Olsen Aaserud, 21,ug.f.i Stavanger Sygeoppasser og Iglekone: Pernille Hansen,36,ug,f.i Gudbrandsdalen Kanskje noe du ikke visste ? Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Kleppestø

Tusen takk til Tale Marie Eriksen og Lasse Vogt Pettersen. Folketellingen fra 1865 har jeg ikke sett, men lenge ventet på, assistansen var derfor på ingen måte unødig. Vennlig hilsen Anne Marie Kleppestø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Til Lasse Vogt Pettersen:Folketellinga 1865 for Vestfold er så definitivt tilgjengelig. På RHD.Oline og Truls Mo er også ganske kurante å finne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.