Gå til innhold
Arkivverket

[#2992] Anton Mortenson/Caroline Olsen


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Fikk et brev i fra Amerika forleden dag, angående en etterlysning etter Anton Mortenson født i Oslo og Caroline Olsen født i stavanger. Jeg fant en Caroline Olsen i Stavanger i 1900 tellingen, født i Alvanes 1882,men vet ikke om det er henne, Kim i fra Chicago US hadde ikke så mye inform. om sine oldeforeldre. Har prøvd å finne dem under Emigrantar forskjellige steder, uten resultat. Håper at noen der ute kan hjelpe ham med noen opplysninger om hans familie, Døpt, gift, emmigrasjon? Så kan jeg formidle det videre. rdelange@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Det var jamen sparsomme opplysninger, men det er jo en del av "gamet".Antakelig et langskudd, men det finnes en Karoline Ovidia Olsen, bosatt i USA, giftet seg den 30.5.1907 med Anton Andreas Darrell, i Chicago, Cook, Illinois.(Jeg ser at navnene ikke er de samme, men mye rart skjedde den gang etter en eventuell emigrasjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Glemte en annen ting.: I RHD på søkenøkkel Karoline Olsen finnes ialt 184 stk oppslag, på Caroline Olsen finnes 27 stk. så som du forstår det er endel å saumfare; det må nok noe tilleggs-opplysninger til. Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.