Gå til innhold
Arkivverket

[#2995] Johan Grewe


Gjest Michael Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Michael Moum

Søker aner til Johan Grewe/Greve. Han var gift med Kirsten Larsdatter. De bodde i 1712 på Svinøen i Buksnes, Vestvågøy. De fikk i 1712 sønnen Didrich.Kan Johan være en sønn av Didrich Grewe i Norland?mvhMichael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Malin T. Petterson

Dette har du sikkert fått svar på for år og dag siden, men jeg svarer deg nå likevel. Sånn i tilfelle.Ja, Johan Didrichsen Grewe, g.m. Kirsten Larsdtr. Storm, var visstnok sønn av Didrich Grewe (f. ca. 1650). Noe mer bakover vet jeg ikke selv ennå, men kanskje du har funnet ut mer? I så fall er jeg interessert...Mvh Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thynes

Kanskje den Johan Dirichssen som er registrert i 1701-mantallet (1701-manntallet for Lofoten og Vesterålen),under gården Huuseby i Hassel kan være et spor. Han er 13 år, født i Bergen og oppgis å være tjenestekarle eller drenge.mvhAlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malin T. Petterson

En Johan Greve sitter på Våje gård fra en gang mellom 1720 og -25 til en gang mellom 1745 og -50.Han bruker hele gården, men den er eid av arvinger etter en Hans Gregersen. Disse arvingene var visstnok fra Bergen.Det kan selvsagt være at han dro nordover som tjenestekar (til Huseby), og senere kom til Våje.Mvh Malin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.