Gå til innhold
Arkivverket

[#2997] Margrethe Christophersdatter Hougen på Møllendahl


Gjest Greta Storm Ofteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Storm Ofteland

Margrethe Christophersdatter og Hans Jonsen får barna Jørne 1774, Jonas 1775, Christopher 1779, Hans 1782, Abraham 1784 alle døpt i Årstad kirke. Familien flytter inn til Bergen i 1784 og får et par tvillinger Jochum og Hartvich i 1787. De er døbt i Domkirken. I folketellingen for 1801, Bergen, finner jeg en Hans Johnsen 44 år, 2.ekteskap og Ane Gundersdatter, 1.ekteskap 52 år med sønn John Martinus Hansen 10 år. Kan dette være den samme Hans som var gift med Margrethe Christophersdatter. Hun kan jeg ikke finne i Bergen etter 1787. Kan noen hjelpe? Hilsen Greta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn Hans Jonsen "Enkem. af Bergen" og Pige Anne Gundersdtr. vigde i Askøy 1789. Det er nok dei same du finn i 1801. Om det er same Hans Jonsen som har vore i Årstad, veit eg førebels ikkje, men det er svært truleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn Hans Jonsen, same som i 1801, i Undersøkelseskommisjonen 1803-05. Då bur han på Verftet, er tømmermann og borger som høker. Der finn du òg sonen John Martinus. Om du går inn på gravlagde som søkjer på inneheld "Hans J" i merknadsfeltet, vil du truleg finne første kona død som "Marte Danielsdtr." i september 1788, "bordarb. kone". Det kan høve godt med at han gifte seg oppatt i 1789 med ei frå Askøy.I flg. 1803-05 var han frå Tippen i Eid, Nordfj. og tok borgarskap i Bergen 1797. Du vil òg finne at fleire av borna frå første ekteskap døydde som små.Det kan hende eg har meir om andre kona i mitt Askøy-register, men det har eg ikkje foran meg her eg sit no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg trur vi er på villspor med dei som gifte seg i Askøy. Derimot trur eg du finn Hans Jonsen frå Årstad i 1801 som 66 år gamal bordarbeidsmand, i annet ekteskap med ei Anna Jacobsdotter. Dei gifte seg i DK 2404 1796. Denne Hans er frå Hålandsdalen i Fusa (Os). Grunnen til at eg meir har tru på denne Hans, er at Jochum-namnet sviv kring dei, både som namn på ein son til han frå Årstad og som namn på eit eller to forsterbarn når han er i annet ekteskap. Eg har ein mistanke om at far til Margretha Christophersdtr. var møller Chr. Jocumsen. Dessutan er der ei enkje, Inger Christopherdtr. på 70 år som leiger hjå dei i 1801. Det kan vere søster til første kona. Det er difor mykje meir som talar for at det heng slik saman, enn at Hans J. på 44 (då måtte han ha gifta seg før han var 18) var den som dreiv på Haugen i Årstad.Elles ser det ut til at dei fleste borna til Hans og Margrethe døyde unge. Den einaste eg finn att i 1803-05, er Jonas. Han er då 29 år og fødd på Mollendal. Der er òg ein Christopher som matros frå 1800, men han er fødd i 1779 i Bergen, og då trur eg det er ein frå Nordnes. Men eg finn han heller ikkje død.Eg veit ikkje kor viktig dette er. Men no bør du ha litt å gruble på og leite vidare etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Takk for hurtige og mange svar. Alle tiders! Margrethe og Hans Jonsen på Hougen hadde bl.a. en sønn som het Hans. Hovedproblemet mitt har vært hvordan jeg skulle få identifisert en av mine aner, Hans Hansen skomakermester i Bergen gift med Oline Bugge i 1812 i Bergen. Da har jeg tidliger funnet følgende:. I folketellingen for 1801 finnes en Hans Hansen 20 år som er læredreng hos skomaker Ludvig Bagge i rode 15. I tellingen 1804 finner jeg Hans Hansen Møllendahl 24 Søn Bergen Skomagersvend anført i 10 Rode No 45 HR: Rode 18. Bogst: KK: 0 6998 Hans Hansen Oline Bugge ungkarl mesterskomager pige Okt 11 1812 KK Barn: Des 10 Des 20 1812 Ane Magrete Hans Hansen skolapper Oline Bugge 21-24 KK 1824 40 Feb 19 Mar 07 Hans Hansen m Borger og Mesterskom Hans Hansen 14-31 Oline Hansen fød Bugge Domkirken 41268 1827 60 Mai 01 Mai 24 Gjemmy Marthin m Mesterskomager Hans Hansen 14-31 Oline Bugge Domkirken 1820 Apr 21 Mai 07 Giert Jonas m MesterSkomager Hans Hanson 14-32 Oline Bugge Domkirken Er meget interessert i Margrethe Christophersdatter. Kan hun være den Marte Margrethe Chrisophersdatter som ble døpt i Bergen i1743? Du nevner noe om at faren kan ha vært møller Christopher Jochumsen. Vet du noe mer om ham? Igjen takk. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dette er litt vanskeleg, særlig avdi eg har funne ein son til ein Hans Jonsen død i 1786, 4 år gamal. Dersom dette er son til han som kom frå Haugen, og alder er rett, er det Hans som her er død. Men det er jo ikkje sikkert, for det står ikkje namn på guten. Du finn han ved å søkje på gravlagde og med inneheld "Hans J" i merknader. Der er det ein Hans Jonsens barn eller noko slikt med talet 3 framfor. Dei to andre der er tvillingene.Elles meiner eg at Margrethe er den Marte Margrethe du finn i 1743. Men noko meir om CJ enn det du finn i DA-registrene, veit eg ikkje om han. Sidan Årstad-folk stort sett vigdes og døypte borna sine i SJ, ligg dei fleste under Bergen på DA.Eg trur vi må grave litt djupare i Årstad for å sjå om der er ein Hans Hansen døypt der i 1780. Eg vil i alle høve ikkje ta det for gitt at det er han frå 1782 som vert skomakar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo igjen! Har funnet død den 11/10 1829 Hans Hans. Skomagermester 48 Aar 14-31 M DK. Hans Hansen, sønn til Hans Johnsen var født den 28.desember 1881 og var røft regnet 48 år da han døde. Dette er vel godt nok bevis på at det er den "rette" Hans vi har med å gjøre - eller? Ellers har jeg funnet vielsen i vigde i Fana :uk. Christopher Jochumsen Schaalle p. Martha Nielsd trol 22 nov 1726/cop 5 jan 1727. Da er vel Kirkebøkene for Fana som er aktuelle i videre leting? Hilsen Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg vil ikkje utan meir dokumentasjon ta det for gitt at det er rette Hans. Men slik dokumentasjon bør ein nok kunne finne i form av fadrar til ungane og test. ved vigsel m.a. Eg har ikkje slikt her, men det finst nok.CJ Schaalle? Det kan tyde på at han var frå Rosendal i Kvinnherad. Der er ein gard Skåla. Eg kan ikkje kome på nokre andre stader som har namnelikskap med Schaalle. Det var forresten i Skålafjøra "Gjøa" vart bygd. Det finst bygdebøker for Kvinnherad, men ... Du kan jo sjekke 1701 først. Eg har eit par, tre unger på dei i Årstad - og eg har òg døypte i Fana fram til 1799. Eg skal sjå der om eg finn nokre born før dei flutte til Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I tingboka for Sunnhordland fann eg dette:2. Ditoes bøxelbrev til Jochum Hartvigs/øn Schaale paa en Mølle qværns brug, item leilendingens revers dat/erit 23 Decembr/is 1720.Dette kan vere far til Christopher. Elles gløymde eg å nemne at Årstad-folk i periodar nytta Fana-kyrkja på Birkeland i staden for St. Jørgen. Derfor er det ikkje sikkert dei har budd i Fana i det heile, berre nytta den eine kyrkja der medan dei budde i Årstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har no sjekka døypte i Årstad - og det må vere rette Hans. Der er ingen andre Hans døypt i Årstad mellom 1778 og 1882. Då er det òg truleg at det er Christopher som er død i 1886 (4 år gamel, sjølv om han var litt eldre). For han finn eg ikkje att seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Takk skal du ha for innsatsen! Nå ble jeg glad, for dette er noe har letet etter med jevne mellomrom lenge. Det som forundrer meg litt er hvordan barn som blir døpt i domkirken den ene uken blir begravet i St.J 10 dager senere. Manglet Domkirken gravplasser?Jeg har funnet Magrethe Christophersdatter død. Hun ble begravet den samme dagen som tvillingene. Triste skjebner. Det var nok ikke noen enkel tilværelse de hadde i de dager. Det gir en noe å tenke på. Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Godt. Men ver merksam på at det er forskjell på SJ og StJ. Det første er St. Jørgen, Hospitalkyrkja, det andre er St. Jakob kyrkjegard, m.a. fattigkyrkjegard. Den låg på motsett side av noverande Kong Oscarsgate for St. Jørgen.Elles er nok han Jochum Hartvigsen far til Christopher, jfr. tvillingane Jochum og Hartvig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svein rindedal

under manntall 1701 for søndre bergenhus finnes: hartvig schaale 57år møller på møllendal,fana sogn og sønnen jokum hartvigsen 23år, møller det er vel ham som er døpt i korskirken 1676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ja, det er nok rett - og det er same folka. Vi finn dei i tingbøkene for Nordhordland òg i samband med Møllendal. Dei har nok drive mølle både på Skåla og i Møllendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Takk for all respons og hjelp i denne saken! Tilslutt.... finnes det noe litteratur om disse møllene, eller vet noen noe om dem? Det er alltid interessant med litt samfunnshistorikk rundt de anene man etterhvert finner fram til. Igjen, takk for hjelpen. Hilsen Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne O Rasmussen

I Bergens Historiske Forening sine skrifter nr.52 utgitt i 1946, har blant andre Johan Hagelsten skrevet ganske omfattende om møllene i Bergen. En god del av det handler om møllene i Møllendahl. Hvis du ringer til Universitetsbiblioteket i Bergen vil Knut L Espelid kunne hjelpe deg videre. Det er mulig at han fremdeles har eksemplarer av denne boken for salg på vegne av foreningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Hallo Arne O. R. Takk for tipset! Tenk av alt...den boken hadde jeg! blant mange andre av Bergen Historiske Forenings skrifter. Men... den artikkelen var jeg ikke klar over. Det skal bli spennende lesing! Huksen Greta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.