Gå til innhold
Arkivverket

[#3031] Skotten John Alexander


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Skotten John Alexander kom til Norge på slutten av 1700-tallet. Han var en dyktig gårdbruker og var blant annet med å bygde opp Ullevål gård i Oslo for John Collett. Senere flyttet han til Tune i Østfold og ble vertshuseier. Bodde på gården Store Tune. Jeg er på jakt etter andre som også leter etter hans forfedre i Skottland. Så vidt jeg vet finnes det mange tusen etterkommere av han. Bare hans ene datter Nancy skal ha rundt 3000 etterkommere.Mail adressen min er: llokkebo@telemarksnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Hasle

Samoeren min er en av mange etterkommere etter Nancy som du nevner. Hun var gift med Erik Arnesen Hasle. Disse fikk bl.a. sønnen Alexander Eriksen som fører denne slekta videre. Alexander og familien bodde en tid på en plass under Kingsrød i Varteig, Sarpsborg. Er veldig interesert i opplysninger om John Alexander og familien. Var det Ulleål gård han kom til? Vi trodde det var Bogstad gård i Oslo. Det står en del om han og familien i Tune gårdshistorie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.