Gå til innhold
Arkivverket

[#3032] Anna Helgesdatter f.1819 Skjold Pr.gjeld


Gjest Stig Samuelson
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Samuelson

Anna Helgesdtr var mor til Isak Milde som jeg hadde tema om tidligere. I hennes vigsel med Mons Nilsen står det i DA at hennes foreldre var Helge Larsen og Angunna Ostensdatter, og de fikk Anna ca.1819 i Skjold Pr.gjeld i Rogaland. Etter søk i Familysearch.org fant jeg ei Angunna Ostensdtr f.1795 i Odda med foreldre nevnt som Osten Olsen og Guri Trondsdtr. Er det noen som sitter med kilder om Anna og hennes foreldre? Jeg er da interessert i anene og hennes eventuelle søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

FT 1801 for "Kinzervig" (Kinsarvik, Hordaland) er ihvertfall en kilde å begynne med. (Gården heter Stand og ligger i Odda). Angunnas mor i FT 1801 heter Guri Gundersdtr., men såpass feil må man kunne vente i familysearch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten Evensen

Min bestefar, Kristian Evensen, var født på Konglungøen i Asker, den 27-02-1861, av foreldre: Fragtemand Even Tollefsen f. 1832 i Asker og hustru Elen Arnesdatter, f. 1827 i Asker. Kan noen være behjelplig med å finne aner sideveis og bakover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.