Gå til innhold
Arkivverket

[#3033] Meråker Brug i 1900


Gjest B.W. Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest B.W. Opdal

Jeg er å jakt etter info om min oldemor, Anna Hansen f 05071876 på Alstadhaug/Levanger. Vi har nå funnet at hun i 1900 jobbet på Meråker Brug. Kan noen fortelle hvordan jeg kan spore henne videre? Eller er det noen som vet noe om Anna? Jeg er glad for hver minste detalj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Skogn kirkebok 1876 (Alstadhaug) s. 110 nr. 68: Anna f. 05.07.1876, hjemmedåp stadfestet 17.09.1876,tvilling med nr. 45, foreldre: Hans Peder Hanssen Rangulval 29år og kone Jonetta Torgersdatter 39 år. Faddere: Severin Johannesen, Ingeborg ?, Ole Olsen...Skogn kirkebok 1876 (Alstadhaug) s. 108 nr. 45: Marie f. 05.07.1876, hjemmedøpt 05.07.1876, død før stadfestelse av hjemmedåp, tvilling med nr. 68, foreldre: Hans Peder Hanssen Rangulval 29 år og Jonetta Tørrisdtr. 39 år.Som du ser er det divergens i morens etternavn. Har sjekket kirkebøker for foreldres fødsel med negativt resultat. Tar du en titt på Digitalarkivet,enten øvre eller nedre Stjørdal kan det er ut som om du finner foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B.W. Opdal

Hei igjen Kirsti Lyng Huse. Jeg har forsøkt å søke på mine tipp-Oldeforeldre, men finner ingenting. Har du funnet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

1865-tellinga for Nedre Stjørdalen: på gården Sortesrønningen under Værnes sogn: Jonetta Torisd., dagleier, ugift, 28 år, kvinne, fødested Øvre Stjørdalen (dvs. Hegra eller Meråker).1865 tellinga for Frosten(Frosta): på gården Følke østre i Aasen sogn: Hans Peter Hanssen, tjenestekarl, ugift, 19 år, mann, fødested Frosten prestegjeld.Har dessverre ikke kirkebøker for Frosta og Øvre Stjørdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.