Gå til innhold
Arkivverket

[#3038] Om svensker i Norge i 1900?


Gjest B.W. Opdal
 Del

Recommended Posts

Gjest B.W. Opdal

Om min oldefar vet jeg: Han het Alvin Valun(d, født i 1872 i Østersund. Var senere gift og hadde 5 barn. Hvor kan jeg begynne å nøste i denne tråden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei B.W.Jeg har selv en oldefar som kom fra Sverige. Dog ikke Østersund, men Wärmland.Men 4 av hans brødre reiste faktiskt til Østersund på i 1880 årene. Etter mye leting fikk jeg sjekket det opp. Jeg tok da kontakt med Østersundsposten og nevnte at jeg hadde et stort behov bla, bla , bla. Og jeg fikk da inn en efterlysning på "Rampen" siden. Det var 11.7.1997. 14 dager senere kom det første svenskebrevet. Det kan også hende deg. Du bør nok vite en del, så ta kontakt med ditt lokale bibliotek og få dem til å bestille Husførhorslengder ved Landsarkivet . Arkivvegen 1, S 831 31 Østersund. Jeg husker ikke telefonen. Det er nok flere sokn i Østersund. så det gjelder å ha tålmodighet.Lykke til!Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.