Gå til innhold
Arkivverket

[#3040] Julie Marie Jensdtr. Strøme, f. 1881/Oddernes


Gjest Britt Frank
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Frank

Er der noen der ute som kan hjelpe meg med opplysninger om slekten til Julie? Hun ble født 1881 (vet ikke når) i Oddernes/Kristiansand, giftet seg i Bergen (Årstad sogn) i 1915 med Anton O. Kvamme fra Manger og døde 1921 i Bergen. Jeg kjenner til alle etterkommere, men utover farens navn - Jens Lars Strøme/Strømme (murer)- vet jeg ingentingom Julies "aner", og er derfor takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Storaker

Sjekk disse i folketellinga, Vest-Agder: 1900 Herred: Randøsunds. Gard: Rona, Liene Jens Larsen (1830)Hf gårdbruger og skomager Inger Marie Larsen (1840)Hm Julie Jensen (1881)D1865 Herred: Oddernæs Gard: Yttre Strømme Jens Lars. 36 år skomagersvend Inger Marie Olsdtr 26 år Torborg Jensdtr. hans mor 73 år1801 Herred: Oddernæs Gard: Strømme Jens Jørgensen 51 år Torborg Jensdtr. 6 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dersom Harald Storakers betraktninger er korrekt , så giftet Jens Jørgensen seg 23.06.1794 i Oddernæs med Gunvor Christensdatter.Men i følge folketellingen av 1801 var det hans andre ekteskap.Han giftet seg trolig første gang 01.06.1778 med Torborg Gundersdatter.Det er da henne vesle Torborg på 6år i 1801 er kalt opp etter.Torborg Gundersdatter var født i Oddernæs 08.09.1754 av foreldre Gunder Nielsen og Tone Markusdatter.Kilde for disse opplysningene er familysearch. Hilsen Rune Thorstensen,Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

En hjertelig takk til dere begge! Jeg burde jo ha sjekket FT1900 selv, men... Dette ser iallfall ut til å være den rette familien. Jeg har spurt min kjære 82årige tante i Bergen, og hun husket da at mormoren het Inger Marie og at morfaren hadde vært skomaker - og hun ble veldig glad for at noen i den grenen av hennes familie nå var blitt oppsporet. Dette hjelper meg veldig i videre søking - f.eks. via statsarkivet i Kristiansand. Mvh Britt Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Jarl Berge

Ref. opplysninger fra Rune:Gunvor Christensdatter er fra Grovane, Vennesla. Torborg Gundersdatter er fra Rypestøl Oddernes (Torridal), se Oddernesboka s.377.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.