Gå til innhold
Arkivverket

[#3042] Tvedt-slekta i Bergen


Gjest Sverre Antzée Hyllseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Sverre Antzée Hyllseth

Jeg søker oppl. om Garver Wilhelm Hansen Tvedt, Alværsund, nr. 1789, f. ?, død ?, hans ektefelle og sønn Øivind. Øivind, f. ?, studerte v/ UIO (Kristiania) rundt 1905-07 og døde i året 1907 - før barnet Borghild ble født Han ble far til min svigermor Borghild Alvilde f. Tvedt 21.07.1907, Hov, hvis mor var Marie Hansen. Hun ble adoptert i mai 1911 av seilskuteskipper Joh. F. Nilsen, Nyhre, pr. Sandefjord. Jeg finner dessverre ikke ut mer av digitalarkivet - folketelling 1900 og ber om hjelp.Vennligst Sverre A.Hyllseth, E-adr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

"Studentene fra 1905":Øivind Tvedt "Var født i Alversund i Nordhordland 13. mars 1885 av foreldre garver Wilhelm Hansen T. (f. 13. mars 1850, d. 1927) og Karen Louise, f. Daae (f. 23. des. 1848, d. 1904). Ugift, Øivind Tvedt tok latinartium på Hambros skole og studerte jus et par år, men avbrøt studiene, og gjennemgikk er kursus ved Treiders handelsskole. Han begynte derefter i sin fars forretning, men døde allerede 28. mars 1908 av lungebetennelse efter en operasjon.En av hans venner skriver om ham: Han var en stillferdig gutt og en trofast venn, som vi alle satte pris på. (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Kvalheim

Foreldra til Wilhelm Hansen var Hans Willumsen Tvedt Øvre f.1814 g.m. Kari Olsdt. Elsås f.1815 d.1893. Wilhelm og Karen Lovise Hansdt. Daae sin familie i 1900-ft. finn du her: Lenke, bror til Øyvind vart gift med halvsyster til bestemor mi.mvh Gunnar Kvalheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.