Gå til innhold
Arkivverket

[#3059] Faddere gifte Nykirken Bergen


Gjest Bjørn Erik Boye
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Erik Boye

Er det noen som har mulighet til og slå opp hvem som var faddere ved giftemålet mellom Anne Cathrine Berger og Johan Gabriel Boye i Nykirken,Bergen 15.11.1741På forhånd takk Bjørn Erik Boye bjoerboy@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Er det forlovere du er ute etter, eller er det faddere på barn ? Jeg finner døpt 15/6-1743 Hans Jørgen, og døpt 4/5-1747 Georg Adolph. Faddere på disse kan du få i morgen. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Erik Boye

Mange takk for svar. Sorry-ordla meg feil: Det er forlovere jeg er på jakt etter, da jeg er noe usikker på hennes foreldre. Sier ikke nei takk for faddere til barna heller jeg.-- Har bestilt(prøver denne gang på CD)andre fra Nykirken, men ikke akkurat denne. På forhånd takk. Bjørn Erik Boye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Herfindal Johannessen

Det er ikke oppgitt verken forlovere eller fedre ved vielsen i Nykirken. I følge Sollies kartotek ble imidlertid Anne Cathrine Jørgensdatter Bergen gift med tysk gesel Johan Gabriel Boye den 15. november 1741.Samme kartotek oppgir at Anne Cathrine Jørgensdatter Berger var døpt 28. september 1703 i Nykirken. Foreldrene var Jørgen Hansen Bergen og Anne Adolpsdatter Krull.mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Det er rett som Marianne skriver. Han var Tysk gesell, og de ble trolovet 1/10-1741 i NK. Faddere på barn er: Georg: Cathrine Lexau, Sophia Lahuusens,Christian Lahuusen, Claus Pæth,Lyder Hassemann. Hans: Elisabeth Just Lahuusens,Engel Paasche,Hans Jochum Jordan,Andreas Kolderup,Christopher Roggen. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit O. Fagerheim

Søker foreldre til Peder/Peer Monsen Stien/Berte Nielsdtr., gift 3/5-1817 antagelig i Korskirken i Bergen. De bodde i Sandvigen 1-15. ved barnas dåp i perioden 1818 til 1824. Takknemlig for all hjelp til å spore ekteparets foreldre.pal.j.f@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Erik Boye

Tusen takk for svarene som lå på #940. Dette var blink. Med håp om "gjengjeld". Mvh Bjørn Erik Boye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Litt tilleggsopl. Hans har en fadder:Elisabeth Just Lahuusens. Just Adolph Christiansen Lahusen var gift i NK 20/1-1729 med "Lisbeth" Erichsdatter døpt NK 27/11-1706. Hun er datter av Erich Rasmussen som var skipper og gift med Anne Marie Berentsdtr Lampe. Titt litt i Slekten Lampe . Mulig du der får noen AHA opplevelser. mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.