Gå til innhold
Arkivverket

[#3072] Oskar Vilhelm Heggelund


Gjest Arild Inge Norderhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Inge Norderhus

Oskar Vilhelm Heggelund f. 1877 i Bergen.Aspirant til Teater i 1900, har hørt rykter om at han ble skuespiller og ansatt ved flere forskjellige teater scener.Er det noen som vet mere om han, da han antageligvis hadde en bror ved navn Georg som er bestefar til min samboer.På forhånd tusen takk !arild.norderhus@levanger.kommune.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Bestefaren Niels Dahl Heggelund ser ut til å ha 7 barn så dersom dersom Georg er en fetter kan det jo være en forbindelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Bestefaren Niels Dahl Heggelund ser ut til å ha 7 barn så dersom dersom Georg er en fetter kan det jo være en forbindelse? To barn heter Johan ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Inge Norderhus

Hei - Tor AndersenHvilken forbindelse har du til Heggelund ? Er du av slekten er dette interessant fordi vi som sagt har søkt og søkt unten å kunne finne Georg. Vi har kontaktet diverse kirkekontor etc. og det eneste vi har funnet er at denne Georg skulle være født på gården Kvåle i Orkedal i 1881, dette tar vi med en klype salt til vi finner mere håndfaste bevis på hvem han egentlig var.Håper du fortsatt kan hjelpe oss !Med vennlig hilsen Arild Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg har ingen forbindelse så vidt jeg vet, men fordi jeg har 10-12 generasjoner i Bergen på flere grener så sjekker jeg gjerne litt av generell interesse. Så det jeg skrev i innleggene mine her er kun basert på DA og min tolkning av det jeg fant.Dersom du skal klare å finne noen forbindelse mellom Oskar og George ville mitt tips være å prøve og følge onklene/tantene til Oskar for å se om noen av disse havner i Trøndelag og/eller får sønnen Georg.Du angir heller ikke om dere har sjekket kirkeboken ved Georgs dåp og/eller ved foreldrenes vielse. Her kan det jo være spor. Familysearch har også et rikt utvalg av kandidater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.