Gå til innhold
Arkivverket

[#3073] faddere ved dåp


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Hvor kan man få vite faddere ved dåp?? må man gå ned til arkivene? hvis det er noen som vil hjelpe meg så er de jeg vil vite her; (alle født/ døpt i Bergen)*Olga Amanda Konstanse Andreassen. f. 25 februar 1892 Døpt 6 juni 1892 i Johanneskirken*Nils Johan Thorbjørnsen. f. 17 januar 1891 Døpt 18 mars 1891 i Johanneskirken*Karen Gjertine Knudsen. f.23 september,1872 Døpt 3 november 1872 i Domkirken*Gerda Amalie Steffensen f. 29 juni 1908 Vet ikke noe om når hun ble døpt.*Sverre Bertin Larsen f. 1 november 1902 vet ikke noe om når han ble døpt. Er det også noen som vet hvor kort tid jeg kan leite tilbake til? jeg vil gjerne vite hvilke fadre mine besteforeldre født(og døpt) i 1918, 1922, 1928 & 1932 hadde og hvor/når de ble døpt.Takk for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Større Bibliotek bør ha lesemaskin for micro film,der får en også lånt film. Er ikke sperrefristen 70år? Har ikke sett nyere kirkebøker enn fra 1930. Er det nyere går det ann å spørre presten om sine faddere. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg vil tru for ditt vedkomande, Linn, at det enklaste er å gå ein tur på Statsarkivet på Årstadvollen, Årstadveien 22. Dei òg ope om kvelden fra 17-20 dei fleste dagar. Der vil du finne det som er tilgjengeleg, alt på ein plass - og du får dessutan god hjelp til å finne fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.