Gå til innhold
Arkivverket

[#3084] Arne Jensen født i Asker 1790 og hans aner?


Gjest Karsten Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Karsten Evensen

Arne Jensen, født 1790 i Asker, gift med Anne Hansdatter, født 1793 i Asker. Kan noen hjelpe meg med deres foreldre og barn? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Av og til kan det lønne seg å gå etter navnene til søsken av de personene man egentlig leter etter (hvis man har slike opplysninger). I FT1801 finner du at Arne Jensen hadde en søster, Marte Maria (3år), dvs. født ca.1798. Henne finner du igjen i IGI/"familysearch.org", f. 17.12.1797. Foreldrene het Helle Nilsdatter og Jens Arnesen.Jens Arnesen finner du sannsynligvis i FT1801 som arbeider (og enkemann) på gården Sandviken i Asker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karsten Evensen

Hjertlig takk! Desverre kan jeg ikke klare å åpne IGI/"familysearch.org". Har du noen veiledning? Har du også noen opplysninger om de øvrige innleggene mine? Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Vet ikke om noen spesielle triks for å komme fram til søkesiden i "familysearch.org" (familysearch.com fungerer like bra).Jeg søker under "Custom Search" som jeg opprinnelig hentet med markør for "Custom Search" fra hovedsiden og deretter med link til "International Genealogical Index".Uten å vite helt sikkert tror jeg navnene i IGI er registrert under et system som heter "Soundex". Ihvertfall vil du få fram både for- og etternavn med en viss (av og til forunderlig) variasjon rundt det navnet du søker på. En av mine erfaringer med IGI er at det feminine patronym "-datter" ikke synes å fungere på langt nær så godt som "-sen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.