Gå til innhold
Arkivverket

[#3096] Søren Anton Sørensen, Kristiania


Gjest Svein Bjarøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Bjarøy

Jeg søker etter om det er noen som vet noe om min oldefar Søren Anton Sørensen. Han skal være født ca 1863, men jeg vet ikke hvor. Han skal ha bodd i Kristiania 1889/1890 og var da "tjener". Noe særlig mer vet jeg ikke. Mottar alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

I 1875-tellinga finner jeg en SAS født 1862 i Sandar her: Lenke det er riktig person, er imidleritd langt fra sikkert. Jeg vil anbefale deg å stikke innom Oslo byarkiv i Maridalsveien 3 helt nede ved Møllergata). Der kan du søke i adressebøkene, og så gå inn i en av de årlige folketellingene (for noen av årene er de også tilgjengelig på mikrofilm)som vil gi opplysninger om fødested, sivilstatus evt. familie osv.Per Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Svein Bjarøy

Jeg tar opp denne saken igjen i håp om at noen idag kanskje kan hjelpe meg. Jeg har sjekket med adressebøker rundt 1889-91 samt folketellingen i riksarkivet 1891 for potensielle SAS, men ikke funnet noe. Er det noen som kan hjeeelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigurd Andersen

Tippoldefaren min het Søren Antonius Sørensen og var fra Oslo,,,han var født 10 år etter din oldefar så antar at det ikke er samme person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

HeiFant en Søren Anton Sørensen i Nedre Storgade i Drammen f 1862 Sande herred JL.Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.