Gå til innhold
Arkivverket

[#3098] Hansen/Braathen i Kongsberg.


Gjest Øivin Bjerkås
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivin Bjerkås

Hvor ble det av Hermand Olavus f. 1849, Lauritz f. 1851 og Olav Severin f. 1861?De var alle av en søskenflokk på 9. Haakon Emil bodde i Tronheim. - Peter Rikard, Martin Gustav og Laura bodde i Kongsberg. - Grethe Jakobine, Ottea Marie reiste til Amerika. Disse brukte Hansen som etternavn.Deres foreldre var Hans Halvorsen Braathen og Elen Katrine Olsdatter Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det er bestandig en fordel dersom det blir oppgitt hva som er funnet på DA allerede!I dette tilfellet finnes familien i FT 1865 på: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=n&filename=arkivverket/1865/b60604&postnr=1522>Lenke, men Olav Severin heter der Oluf Severin!Jeg vil derfor tro at det er ham du finner med familie i Horten i FT 1900 på:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivin Bjerkås

TorTakk for ha vist interesse for "mine" Hansen. Kirkebok fra Kongsberg viser at "Oluf" er døpt Olaf Severin, og at fødselsår er 7.12.1861. Tror ikke Oluf Severin i Horten er en og samme person som Olaf fra Kongsberg. Har søkt på folketellingene for 1900 uten å finne noen av "mine" ettersøkte. Hva gjøre jeg så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Enig, det var en glipp. Når ikke etternavnet stemmer så skal det vel godt gjøres at dette var riktig person.Jeg antar at du også har sjekket RHD? Der er det enten ingen tilslag for dine navn, eller så mange at det krever lokalkunnskap for å sjekke dem ut.Du må vel kanskje lete videre med utgangspunkt i dem du har kontroll på? Brukt som faddere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.