Gå til innhold
Arkivverket

[#3100] Jeg trenger virkelig hjelp !


Gjest Thor Ø. Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Ø. Johansen

Jeg har arvet en del Stamtavlekart over min mors slekt, som jeg har lagt inn på en database med en ca. 300 navn. Problemet er at det ikke er angitt noe fødested, det er kun ved min morfar og oldefar fødested er angitt, henholdsvis Holtålen og Domås Prestegjeld. De andre navnene er oppført med etternavn, som Betavelykken,Bredalen,Ekrehagen, Engelhus, Lille-Sæter og Slette.Persjonene er fra 1600,1700og 1800 hundrede tallet.Det jeg lurer på om disse navna stamer fra Domås traktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du går inn på RHD og søker f.eks på FT 1865 og på gårdsnavn i Oppland (gjerne S-Trøndelag også) finner på at ihvertfall Bredalen, Ekrehagen og Engelshuus ligger i Dovre. Så det er absolutt et fornuftig sted å begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Inge Norderhus

Hei, det er riktig som forrige brevskriver antyder Engelshus, Slette etc.ligger under Dovre sokn i Lesja Prestegjeld. De har noen kirkebøker utlagt på nettet, fra nokså tidlig.Hva heter foreksempel de fra Slette og Engelshus, kanskje kan jeg hjelpe deg med disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Har du fortsatt behov for hjelp med slekta fra Dovre/Dombås? Jeg har lagt inn på min PC kirkebøkene fra Dovre (vielser og dåp) fra 1777 -1901. e mail adr: simenst2online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.