Gå til innhold
Arkivverket

[#3105] Ekenes-slekta


Gjest Tone Losen Ekenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Losen Ekenes

Min farfars (Thor Ottar Ekenes) familie er fra sørlandet, og vi har nær og god kontakt med hans mors slekt. Farfars mor, og min oldemor, heter Thea Ekenes (født Solbrekke). Hans fars (Klaus Rogenbill Ekenes) slekt, derimot, har vi så godt som ingen kjennskap til. Alt vi vet er at hans mor het Marte Ekenes, og at hans far trolig var tysker(?). Marte hadde en søster, Lina, som var sykepleier. Hvis noen vet mer om min oldefars slekt, hadde jeg satt veldig stor pris på å fått opplysninger om den. Hvem vet, det kan jo hende at jeg har en masse slekt her i landet (og utlandet) som jeg ikke kjenner noe til, men som jeg gjerne vil bli kjent med. Håper noen der ute har informasjon om min familie, og kanskje til og med er i slekt med meg. Jeg er 15 år, og bor på Ler i Melhus Kommune, Sør-Trøndelag. Det var spesielt nå i tenårene at jeg virkelig fikk interesse for å vite mer om min oldefars familie, og mine røtter. Jeg vil ikke at et helt liv skal gå forbi meg før jeg finner mine ukjente slektninger, når jeg fortsatt har sjansen til å finne dem og bli kjent med dem så tidlig i livet. Håper på å få mange interessante og nyttige svar på denne etterspørselen. Så, hvis noen vet noe om Klaus Rogenbill Ekenes, Marte Ekenes, Lina Ekenes eller noen i dems familie, vennligst ta kontakt med meg. Adresse: Tone Losen Ekenes, 7234 Ler Telefonnummer: 72851870, 72870375 eller 90825831 På forhånd takk! Vennlig hilsen Tone!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg søker var trolig født i Øymark eller Aremark, eller var iallfall bosatt der. Slektas opprinnelse kommer nok fra Nøtterø, men det tror jeg blir litt for langt tilbake. Disse opplysningene er desverre ikke 100% sikre! Takk for at du engasjerer deg!! Det er veldig oppmuntrende for meg at noen tar kontakt og kanskje har informasjon! Håper dette hjalp hvis du virkelig vet noe, og jeg tar gjerne i mot flere responser! *TONE*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg søker var trolig født i Øymark eller Aremark, eller var iallfall bosatt der. Iallefall fra Østfold fylke. Slektas opprinnelse kommer nok fra Nøtterø, men det tror jeg blir litt for langt tilbake. Disse opplysningene er desverre ikke 100% sikre! Takk for at du engasjerer deg!! Det er veldig oppmuntrende for meg at noen tar kontakt og kanskje har informasjon! Håper dette hjalp hvis du virkelig vet noe, og jeg tar gjerne i mot flere responser! *TONE*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Strøm

Har du noen årstall å komme med ? Ihvertfall omtrentlige. Har selv en ganske stor database fra Nøtterøy og mange Ekenes/Egenes i denne.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Tone L.E.

Hei John! Takk for at du viser interessse, og jeg beklager at jeg har vært så treg til å svare men det er grunnet med at jeg har vært bortreist. Klaus Rogenbill Ekenes ble trolig født rundt 1905, å da kan vi anta at Marte og Lina ble født rundt årene 1860-1890(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.