Gå til innhold
Arkivverket

[#3107] Porkka


Gjest Lise Stensby
 Del

Recommended Posts

Gjest Lise Stensby

Jo, det glemte jeg; det er jo en slektsforening som eksisterer, og jeg blir innkalt hvert år til årsmøte, og det hadde jo vært greit å bruke denne foreningen for treff, for det er jo der all informasjonen ligger også. Dessuten er det på høy tid at det kommer inn "yngre" krefter som kan drive forskningen videre.Jeg vil blant annet utfordre Erik Lie til å bli med, for jeg tror at du har mye å bidra med. Årsmøtet pleier å være i august, og jeg skal legge ut tidspunktet med en gang innkallelsen kommer, så ser jeg frem til å treffe mange nye frender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Lie

Takk for utfordringen. Men jeg beklager hvis jeg har gitt inntrykket av å ha mye greie på slekta Porkka. Jeg har 15 ulike finske slekts- navn blant mine aner, men Porkka er ikke blant dem. Det var tilfeldig at jeg kom over denne saken med valloneren etc. Men enkelte medlemmer av denne slekta kjenner jeg til. F.eks. Erik Porkka - eller Borch/Borg som det ofte heter i kildene. Han nevnes i Finnemanntallet 1686 og i flere andre bøker og tidsskrifter. Sist jeg så hans navn var i det nyeste nummeret av "Slækt og slekt" (medlemsblad for Solør Slektshistorielag), nr 1/2000, s.17,18 og 19. Hvis jeg får e-post- adressen din kan jeg jo sende deg den artikkelen om Porkka som jeg fikk tilsendt fra USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Lie

Artikkelen er sendt. Bekreft om du har fått den, kan det være at det skal være et punktum mellom a0605 og aetat? Fikk den i retur med beskjed host unknow på ovenstående adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.