Gå til innhold
Arkivverket

[#3109] Terje Aanunsen Fidjeland


Gjest Martin Kvist
 Del

Recommended Posts

Gjest Martin Kvist

Jeg søker informasjon om Terje Aanunsen Fidjeland. Jeg vet han ble født engang i 1965, ble etterhvert gift og fikk to barn. Han var bosatt på Fostveit gård på Iveland. Jeg vet dessverre ikke når han døde. Fidjeland var Børsemaker og en liten "Petter Smart", men jeg skulle gjerne vite mer om hans liv og levned da jeg forbereder en artikkel om hans børsemaker-kunster. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunleif Seldal

Jeg er usikker på hvilke opplysninger som interesserer, men her er det lille jeg har: Hvis du i folketellingen av 1865 søker i Aust Agder under Evje prgj. på garden Øvre Fidjeland i Vegusdal sogn finner du både Terje, hans foreldre og hans besteforeldre. Setesdal og muligens også Iveland er forholdsvis godt dekket av bygdebøker, så du kan være heldig å finne utfyllende opplysninger der. Kjenner jeg navneskikken i Setesdal rett, kan han også være skrevet Tarjei Ånundsen eller Ånensen. (Vær litt obs; der er nemlig en gard med navn Fidjeland også i Tonstad prgj., Vest Agder.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.