Gå til innhold
Arkivverket

[#3110] Kornelius Albertsen Nedre Skage


Gjest Laila Wilhelmsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Wilhelmsen

Ungkarl Kornelius Albertsen Nedre Skage giftet seg i Fana 15. juni 1828 med pige Marthe Fredriksdatter Hatlestad. Kornelius Albertsen (eller Kornelius Albrigtsen) født ca. 1792 i Bergen (i følge bygdebok Fana, Skage bruk 1).Han bygsla bruket i 1828. Jeg kan ikke finne at Kornelius (eller Cornelius)Albertsen (el. Albrigtsen/Albrechtsen)registrert som døbt i Bergen. Jeg har søkt hele landet, men finner ham ikke i folketellingen i 1801. Han døde i Fana i 1864. Jeg lurer på om han kan ha skiftet navn, for jeg finner en Cornelius Petersen døbt i DK 25. mai 1792, hvor far Cornelius Petersen er bortreist matros og ugift mor er Inger Marie Pedersdtr., og jeg finner en Cornelius Petersen som tjenestefolk på Nedre Skage, som er 9 år i 1801-folketellingen. Jeg har også fått opplyst fra Statsarkivet i Bergen at når paret ble gift ble det innhentet tillatelse fra kateket Arentz. Barna paret fikk ser ut til å kun være oppkalt etter morens side. Kan noen hjelpe meg pls, jeg kommer ikke videre. mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.