Gå til innhold
Arkivverket

[#3111] Gårdsnavn Finnås


Gjest Tone Angeltveit
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Angeltveit

Er det noen som kan hjelpe meg med et par gårdsnavn - på Bømlo: Gilje, Økland gård på Moster og Øklandsvåg også Moster. Jeg lurer på om disse kan ligge i nærheten av hverandre mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Alle tre gardene ligger ganske nær Sortland i Bømlo: Økland og Øklandsvåg mellom 2 og 3 kilometer vest for Sortland, Gilje 2 kilometer sør for Sortland. (Garder som ligger mellom Økland og Gilje: Mæland, Stavland og Søvold.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

I tidligere tider var det to gårder med navnet Økland i Finnås Prestegjeld: Økland i Bremnes sogn og Økland i nåværende Sveio kommune, som dengang hørte til Finnås Pr.gj. Hvis jeg ikke tar feil tilhørte sistnevnte Økland (på sørsiden av Bømlafjorden) til Moster sogn. Det ville være unaturlig å kalle Økland på Bremnes for Økland gård på Moster. Jeg husker ikke årstallet da Sveio ble fraskilt fra Finnås Pr.gj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Hei Andreas Tidspunktet jeg roter rundt på er rundt 1850 Jeg leter etter foreldrene til Kathrine Larsdatter Gilje. Gilje-navnet forekommer i kirkeboken da hun gifter seg i 1867 med Ole Halvorsen.Hun er da 22 år. Jeg er ikke sikker på farens navn. Men i Familysearch finner jeg Catharina Larsen f. 17.august 1845 med foreldre Lars Jacobsen og Anna Thorbjornsdatter I FT 1865 bor Anne Thorbjørnsdatter enke og legdeslem på Øklandsvåg, Moster, mens Kathrine 19 år er tjenestepike på Økland gård,Moster. Hvis disse gårdene lå i rimelig nærhet var det sannsynlig at jeg var på rett spor. Nå er jeg litt mer usikker. mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Totland

Hei Tone. Når du i FT 1865 går inn på Hordaland,Finnås og så søker på Gardsnamn Økland, ser du at du har Økland (og Øklandsvåg) Moster sokn og det samme i Bremnes (Bremnæs) sokn. De personene du nevner er oppført under Moster sokn (som du alt har sagt), dvs nåværende Sveio kommune. Kanskje du kan finne noe mer i Bygdebok for Sveio (av Simon Steinsbø). I bygdebok for Bømlo (også av S.S.)finner du Gilje i Bd.II. Jeg har ikke funnet noe mer foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt Kvammen

Du finner Lars Jakobsen og Anna Torbjørnsdatter som leieboere på Øklandsnes i Sveio. De hadde 2 barn. Torbjørn 1848 og Marta 1850. Det står ikke hvor de kom fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Hei Takk for hjelp så langt. Vet du på hvilket tidspunkt de bor på Øklandsnes, jeg antar at det er i nærheten av Økland og Øklandsvåg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er en eneste Kathrine fra Gilje f. 1845, men hun har ikke Lars som far. Er du sikker på farsnavnet? BBII, s. 206:'Under Gilje har vore eit husmannsplass, nemleg Giljesletto, som no er eige bruk. Plasset ligg sørvest for garden og var opprydja i utmarka. Ein veit ikkje med visse kven som var første mannen som tok til å rydja plasset. 81 Nils Nilsson nora Meland, f. 1810, d. 1900. G. m. 1. Gunhild Helgesdtr. Alvsvåg, f. 1813, d. 1870. Born: a. Alis Sissela, f. ikr. 1837, d. 1860, sinnsjuk. b. Nils, f. og d. 1840. c. Nils, f. og d. 1842. d. Johannes, f. 1843, g. Svortland. e. Kathrine, f. 1845, g. Alvsvågtræ. f. Gunhild, f. 1847, d. 1848. g. Helge, f. 1852, d. 1864. h. Jon, f. 1855. Nils vart oppattg. m. Marta Larine Olsdtr. Meling, f. 1822, 1906. Barnlause. Nils bygsla i Ivarsøyno, Fitjar og budde der nokre år. Kom so til Stautland i 1838 og budde der til han bygsla Giljesletto i 1849. (Sjå Stautland nr. 31.) Nils er første mannen som fekk bygselsetel på plasset,'Siden finner jeg henne igjen side 197:'Lars Johan Larsson Alvsvågtræ, f. 1844. Uvisst kva år han døydde. G. m. 1. Helga Sofie Jensdtr., ekkja etter Knut H. Alvsvåg. Ho var då 50 år gl., han var 24 år. Barnlause. Lars sat på plasset utan festesetel, og det er soleis uvisst kva år han bygsla, men truleg var det.då han gifte seg med Helga i 1868. I 1904 flytte han til Giljesletto. (Sjå Gilje nr. 82.) Lars vart oppattg. m. Katrine Nilsdtr. Giljeplasset, f. 1845. Barnlause. Ho d. 1938. Dei var syskinborn. Lars var skomakar, bygningsmann og fiskar.'Dette er absolutt den eneste Kathrine som finnes på Gilje, og det ser ikke ut for at det er din.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Helga Kallevik

Hei!Har i mi slekt ein familie Lars Jakobsen f. 1814 og kone Anna Torbjørnsdatter f. 1819 (Anna truleg frå Stord).Lars var son av Jakob Larsen (min tipp tipp oldefar) som budde i Kallevik under Haavik indre på Moster (Finnås). Lars og kona budde ei tid på Foldrøy i Finnås før dei flytte bort. Dei hadde då ei datter Synneva f. 1844. Det er ikkje oppgitt kva tid dei flytte bort,men eg finn dei ikkje i Finnås i ft.1865. (Opplysningane her har eg frå Bømlo bygdebok, Moster) Dersom dei flytte i slutten av av 1844 kan dei ha fått fleire barn frå 1845 og utover som ikkje er med i bygdeboka. Lars Jacobsen hadde også ei syster Sissela f. 1806 som var gift med Tørres Franson Gilje så der kan ha vore tilknytning til denne garden.Eg har leita litt rundt i ft. 1865 for å prøve å finne dattera Synneva Larsdatter f. 1844, den eg finn i passe alder i området er Synneva Larsdatter tenestejente Tjernagel Norde i Sveio. Eg har difor stilt meg spørsmål om familien kan ha flytta over fjorden til Sveio. No lurer eg på om her kan vera ein samanhang med dei du leitar etter?Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei igjen!Her er lenke til Kathrine Larsdatter 19 år tenestejnete Økland. LenkeDei ho tener hos er f. i Sveen, så dette må vera Økland i Sveio (tidlegare under Moster, Finnås). Eg fann henne også ved søk på RHd ft. 1865, her står det oppgitt at ho var født i 1847, men det kan jo vera feil f. år på family search.Då er det jo også ein moglegheit at det er dei same personane me leitar etter og at Lars og Anna som fyrst budde i Håvik og Foldrøy flytte til Øklandsnes i Sveio, og at døtrene Sønneva og Kathrine var tenestejenter på kvar sin gard i nærleiken i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Ved å søkje på foreldre Lars jacobsen og Anna Torbjørnsdatter finn eg 4 barn f. i Finnås:1. THORBJORN LARSEN - Christening: 16 APR 1848 Finnas, Hordaland, Norway2. CATHARINA LARSEN - Christening: 17 AUG 1845 Finnas, Hordaland, Norway3. MARTHE LARSEN - Christening: 22 SEP 1850 Finnas, Hordaland, Norway4. SYNNEVE LARSEN - Christening: 28 JUL 1844 Finnas, Hordaland, NorwayLenke Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei Tone!Har du funne ut noko meir om denne Catharina Larsen? Sidan dette også kan ha samanheng med mi slekt har eg leita litt rundt, ma. med landsomfattande søk på ft. 1865 og 1900, i bygdebøkene for Bømlo og i 'Family Search'.I ft. 1900 finn eg 2 personar f. 1846 i Finnås: 1) Kathrine Larsdatter som du også har funne på 'Family Search' gift med Ole Halvorsen f. 1830. Det ser ut som denne dama er busett i Bergen (Ladegårdsgaten 4a)i ft. 1900. Gift med Ole Halvorsen f. 1830 i Lindås. Dei har då fleire barn buande heime ma. eldste dattera Ingeborg f. 1868 i Finnås. Det ser ut som dei andre barna er født etter at familien flytte frå Finnås. Mor til Anna Torbjørnsdatter som var gift med Lars Jakobsen (innlegg 10) heitte Ingeborg. Dette kan jo vera eit teikn på at me er på rett spor (eldste datter oppattkalla etter si mormor).2) I ft. 1900 finn eg også ei anna Cathrine Larsdatter f. 1846 i Finnås. Ho er då gift med Thomas Nilsen Krabbevik, Fitjar (f.1832). Denne Cathrine Larsdatter er eldste datter av Lars Larson Træ, Under- Flatnes, Foldrøyhamn og Dorthea Eriksdatter Eikeland. I bygdeboka er namnet oppgitt til Berta Kathrine. I ft.1865 bur ho heime hjå foreldra.Dette er dei to Kathrine Larsdatter f. 1846 i Finnås som eg kan finna.Det er stor sansynlegheit for at Anna T. og Lars Jacobsen flytte frå Foldrøy allereie i 1845. Dei neste som budde på staden (i føge bygdeboka) var syster til Anna og hennar mann. Desse er oppgitt til å ha flytta bort allereie i 1847. Det er då mykje truleg at Anna og Lars flytte bort rett etter at Synnøve var født, at dei fekk fleire barn og at det er desse eg har funne på 'Family Search' (innlegg 12).Kathrine kan på det tidspunktet ho gifte seg ha vore tenestejente eller busett hjå tante event. søskenbarn på Gilje og difor fått dette oppgitt i vielsesattesten.Dersom desse antakelsane mine viser seg å vera rette, har eg litt fleire opplysningar om slekta, (ma. foreldre og søsken til Lars Jakobsen) Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Er det nokon måte å finne ut kor det vart av Anna Torbjørnsdatter f.1819 og Lars Jacobsen f.1814 i Kallevik, søre (under garden Håvik i Finnås prg) busett på Foldrøy i 1844 då dattera Synneve vart fødd? Dei flytte seinare bort. Er det mulig å stadfesta om det var desse som seinare budde somleigebuere på Øklandsnes i Sveio og som fekk 3 barn i tillegg til Synnøve (Kathrine, Torbjørn og Martha)?Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Hei HelgaDet er den Kathrine som er gift med Ole Halvorsen i 1900-tellingen som er 'min' Kathrine. Deres datter Karen f. på Alversund er min oldemor. Det ser ut som du har gjort en god jobb og funnet den rette Kathrine.Høres jo sannsynlig ut at hun er sendt i tjeneste hos slekt på Gilje. Det blir spennende å se om 'vi' får noen respons på det siste spørsmålet ditt om hvor det ble av Anna og Lars. Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

hei igjen Tone!Dersom det eg har funne ut stemmer og Anna Torbjørnsdatter og Lars Jakobsen som i følge bygdeboka for Moster buddde i Foldrøy med dattera Sissela i 1844 er den familien både du og eg leitar etter, er me i slekt langt..langt ute. Lars Jakobsen var bror til min tippoldefar Mathias Jakobsen f. 1811, busett i Kallevik søre under Håvik Indre (Finnås prestegjeld). Far deira var Jakob Larsen 27 år i 1801. I følge bygdeboka for Moster på Bømlo var han den fyrste mannen som budde i Kallevik.Eg har prøvd å spore opp kor han kom frå. Det er mykje truleg at det er han eg finn i ft. 1801 under Stord som dreng på garden Nysæter. Same året (1801) gifte han seg med Synneva Halvardsdatter Dyvigen 22 år i 1801. Det stemmer med bygdeboka at 'min' Jakob Larsen var gift med Synneva Halvardsdatter.(Eg har også lagt ut etterlysning etter denne Jakob Larsen her i Brukarforumet).Dette er altså då foreldra til den Lars Jakobsen eg har funne i bygdeboka og som kanskje er den same som seinare budde i Øklandsnes (Sveio).Lars Jakobsen hadde søskena: 1) Halvard f. 1805, g. Finnås 2) Sissela f. 1806, gift med Tørres Frantson Gilje (1810-1852). 3) Mathias f. 1811, g. med 1. Kari Olsdatter Båtsvik, Stord, g. 2. gong med Johanne Johannesdatter Kinn, Sveio (Mathias og Johanne var mine tippoldeforeldre). 4) Lars Jakobsen f. 1814 g.med Anna Torbjørnsdatter f. 1819 5) Johannes f. 1819 (Veit ikkje meir om han, kanskje han døde liten?) 6) Ingeborg f. 1822 (veit heller ikkje meir om henne).Eg bur på heimstaden til desse og synest det er interessant å finne ut nye ting om slekta. Har lenge prøvd å finne ut kor det vart av Lars og Anna, men har ikkje lukkast før eg no fann denne etterlysinga di og håpar at her er ein samanhang.mvh Helga kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Ein feil det forrige innelgget mitt vedr. eldste datter til Lars og Anna var som tidlegare nemnt Synnøva (ikkje Sissela). Eg lurer også på om denne dattera seinare havna i Alversund og er å finna i bergen i ft 1900 som midlertidig busett i Kronstadsmuget 7b. I alle høve finn eg ei enke Sønøve Clausen f. i Finnås 1844 busett hos ei datter f. i Alversund. Under døpte i Alversund (Døypte i Hamre 1872-1881), finn eg i 1880 at Synneva Larsdatter 36 år (dvs. f. 1844) og Claus Jørgensen Hilland 46 år har ei datter til dåpen (Karoline Aletta). Ved landssøk i ft. 1865 og 1900 er der ikkje fleire Synnøve Larsdøtre f. i 1844 i Finnås. det er difor stor sjangs for st dette er henne.Dette er også sansynleg at det då var 2 søstre frå finnås som vart busett i Alversund.Så tilbake til Jakob Larsen (far til Lars). Her er lenge til tema der eg etterlyser informasjon om han:Lenkemvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Hei igjenDette er inspirerende. Jeg hadde egentlig lagt vekk dette sporet da jeg etter diverse etterlysninger følte jeg var på villspor. Nå tror jeg igjen..... Jeg skal sjekke om jeg har liggende noe mer informasjon. Hadde egentlig møtt veggen både m.h.t Ole og Kathrine. Vanskelig å finne mer bare ved hjelp av digitalarkivet. Men giftermålet deres er sjekket med kirkeboken på statsarkivet -så det er riktig.Karen - min oldemor og Katrines datter er født på Soltvedt i Alversund hvis det kan hjelpe noe i forholdt til Synnøva og hennes flytting. Høres jo ikke urimelig at de har dratt den lange veien sammen.mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei !Reknar med at du då også har funne søskena til Karen som er født i Alversund. Ved hjelp av family search og digitalarkivet har eg funne desse barna: 1) Ingeborg f. 05.07.1868 i Finnås (mor til Anna heitte også Ingeborg i følge bygdeboka for Moster).2) Lars Olsen Soltvedt f.1870 (Foreldre Ole Halvorsen 39 år og Kathrine Larsdatter 25 år, vigde 3 år før).3) Anna Olsdatter Soltvedt f. 1872 (Foreldre Ole Halvardsen Soltvedt 43 år og Kathrine Larsdatter Soltvedt 28 år, Vigde i Finnås 6 år før).4) Halvard Halvorsen f. 1874, døpt 1875 i Alversund, (Foreldra vigde for 7 år sidan).Finn han også i ft. 1900, Ladegårdsgt.4a. som sjømann (Trur kanskje det er han eg finn i emigrantprotokollen 14.02.1893, men må då ha komme tilbake før ft.1900).5) Eli (Elen) Halversdatter f. 1877 i Alversund (Foreldre: Ole Halvorsen 47 år og Kathrine Larsdatter 30 år, gift i 10 år).6) Jacop Halvorsen f. 1878 (Ladegårdsgt. i ft. 1900)7) Oskar Halvorsen f. 1879 i Alversund (Far f. 1830, mor f.1847).8) Karen Halvorsen f. 1884 i Alversund.Ser at Olsen/Olsdatter og Halvorsen/Halvorsdatter vert brukt om ein annan.Ved søk på Kathrine si syster Synneva finn eg kun ei datter f.1880. Kanskje kan det tyde på at Synneva kom seinare til Alversund for å besøkje eller hjelpe systera og så vart gift der.Trur du det hadde vore lurt å laga eit nytt tema der me etterlyser info om Anna og Lars ved namn i overskrifta og så legg inn lenke til det tema me har her? Kanskje vert fleire interesserte i å komma med nye opplysningar når dei ser namna.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Angeltveit

Hei HelgaEnig! Kan du gjøre det? Ser at du har kontroll på lenker.. Ellers kan du kontakte meg på 'oflattum@online.no' for eventuell utveksling av annen info.mvh Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.