Gå til innhold
Arkivverket

[#3114] Hvem var Gabrielle Pedersdtr. Tindbø?


Gjest Gunleif Taraldsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunleif Taraldsen

Jeg søker opplysninger om Gabrielle (Ella) Pedersdtr. Tindbø. Hvem var foreldrene, og hvor ble hun født? Hun ble i 1891 som 18 1/2 år gammel pike borgerlig viet i Stavanger med ungkar Lucas Larsen Norland. De var begge utmeldte av Statskirken. Et par år senere emigrerte de til USA; de hadde da 2 barn. Jeg er litt usikker på navnet Tindbø, i USA har det blitt "Timbo".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

I FT 1865 er det 3 Tindbø, alle i Høiland. På den ene gården bor Peder Gabriels med familie så det er nok stor sjanse for at dette er rette stedet.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunleif Taraldsen

Takk for hurtig hjelp begge to! Det falt meg ikke inn at navnet Tindbø kunne eksistere på flate Jæren. (Importert?) Det er tydeligvis et navn som er benyttet på husmannsplasser/bruk under to matrikkelgarder i Høyland prestegjeld og sogn, nemlig Skjæveland og Haga. Jeg får ta kirkeboken fatt,og jeg har stort håp om å finne Gabrielle. (Desverre har presten her en håndskrift som overgår de fleste legers.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.