Gå til innhold
Arkivverket

[#3123] Svend Moslander og Anna Forsberg


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kan noen hjelpe meg med dette?Svend Moslander , gipsarbeider og Anna Forsberg fikk 28.08.1783 en sønn ved navn Gustav Svendsen i Bergen.Av navnene å dømme skulle man kunne anta at de kom fra Sverige.Jeg finner de ikke i 1801 tellingen.Jeg finner de heller ikke død i Bergen.Gustav er der eneste barnet jag har funnet født i Bergen.Jeg er interessert i alle opplysninger om deres opphav , eller hvor de tok veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

De får to barn til i 85 (28026) og 87 (28354). Faren heter da Svend Larsen/ Sven Larssen, men er nok den samme gibsmageren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune  Thorstensen

Takk til Tor Amundsen.Det blir jo ikke akkurat lettere når navnet skifter fra Moslander til Larsen.For hvor blir de av.Selv med etternavnet Larsen finner jeg ham ikke verken som død i Bergen , eller ved tellingen 1801.Her mottas alle bidrag som kan hjelpe til med å løse gåten med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Rune Thorstensen

Jeg henter denne debatten fram igjen, i håp om at nye brukere av dete forumet kanskje kan hjelpe meg videre.Paret fikk også en sønn Lorentz i bergen 22.06.1790 og en datter Elen 29.03.1795.Her står Anna oppført med både Larsdtr. og Jonædtr. som etternavn. Jeg har funnet sønnen Gustav i Undersøkelseskom. for Bergen 1804-05.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=berg1804&gardpostnr=4801&merk=4801&tid=21:27:20#ovre>Lenke , sønnen Alexander samme sted Lenke og Carl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.