Gå til innhold
Arkivverket

[#3133] Familien Mietle


Gjest Anne-Lise Konow
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Konow

Per Mietle er nabo av meg. Hans far Johannes Frantz Mielte døde i Bergen 20.01.1946. Han hadde slekt i Tyskland. Er der noen som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Thee Danielsen

I FamilySearch fins følgende person: Franz Karl Ludwig Johann Mietle, f. 1815 i Gantikow i Preussen.Opprinnelseslandsbyer for tyskere som kom til Norge kan, liksom i et tilfelle jeg selv baler med, i nyere tid rett og slett ha forsvunnet fra jordens overflate. Svært mange landsbyer forsvant f.eks. under 30-årskrigen. Men Gantikow eksisterer stadig i beste velgående. Sommeren 1997 ble det åpnet et løgnmuseum(!) i Gantikow som altså ligger i underkant av 100 km nord-vest for Berlin, 6 km fra Kyritz på hovedveien mellom Berlin og Hamburg. Og dette er verken en aprilspøk eller en køpenickiade. (Köpenick ligger for øvrig i Berlin).Det slo meg som en kuriositet at din nabo heter Mietle — kanskje opprinnelig fra Gantikow? — når du selv heter Konow, et navn som definitivt stammer fra en landsby bare en times sykkeltur fra Gantikow.Mietle synes i dag par excellence å være et berlinernavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin Skibenes

Under vigde i Bergen,finn du fylgjane: Johannes Fredrich Wilhelm Mietle f.1873 i Wittenberge.Gift med Valmy Andrea Henriette Døsvik f.1884 i Kvinnherad. Vigd 05-04-1911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Under vigde i Bergen finner du også at han ble gift første gang 22.jan 1901 med Henny Marie Presthun, skuespillerinne - hun f. i Bergen (sogn Korskirken) 13.9.1877. Også ved denne vielsen er hans fødested angitt med Wittenberge i Preusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.