Gå til innhold
Arkivverket

[#3135] Oskar Johan f. i Kristiania


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Jeg leter etter en person ved navn Oskar Johan f. i Kristiania på Rikshospitalets Kvinneklinikk 20. november 1879 av foreldre Martha Johnsen, pige, og ungkarl murersvend Julius Olsen. Foreldrene var ikke gift, og moren dør i 1883 på Byens Sykehus i Kristiania, og begravelsen betales av Fattigvesenet. Etter det finner jeg ikke ut hvor det er blitt av barnet. Kanskje kan han være hos faren, men vet ikke hvor det blir av ham. Iflg. en gammel dame jeg har snakket med skal han være død på 1930-tallet en gang. Kan noen hjelpe meg!!!??? Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! Foreslår en tur til Oslo Byarkiv, og let igjennom Fattigunderstøttelses-protokollene fra etter morens død. Kanskje han ble "satt" på landet! Veldig mange barn ble satt bort dersom det skjedde noe i familien (mors død for mines vedkommende) Denne protokollen er ført kronologisk, sirlig og pent, så den er grei å "skumme" og! Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.