Gå til innhold
Arkivverket

[#3139] Niels Johnsen/Marthe Davidsdtr.-Sjold-Fana


Gjest Marit O. Fagerheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit O. Fagerheim

Niels f.1820, og Marthe f. 1826 bor på Sjold i 1865, men ikke 1875. Finner dem ikke i Fana Bygdebok, antagelig fordi han er forpakter. De har barna Martine og Secilie f. 1851, John Michal f.1853 og Anna Marie f. 1856. Sesilie eller Cesilie Jørgine giftet seg 15/2-1874 med Peder Olai Lorens i Korskirken i Bergen. Er det noen som vet hvor Niels og Marthe kom fra, eller hvor de evt. er etter 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Niels Johnsen er døpt 08.10.1820 med foreldre Joen Iversen 1776-1857 og Marthe Knudsdatter 1783-1851,se side 277 Fana Bygdebok Hop.Marthe Davidsdatter er døpt 11.06.1826 , foreldre David Nielsen og Cicilia Antoniusdatter.David ble født i 1797 , foreldre Niels Nielsen 1761 Lunde i Jølster og Mari Jacobsdatter , 1761 Myklebust , Jølster.De giftet seg 31.12.1786 i Fana.David finner du på Kråkenes.Cicilia skal være født 1789 på Fremmereide.Niels Johnsen og Marthe Davidsdatter giftet seg 21.11.1847 i Fana.Du finner dem på side 89 i bygdeboken for Fana , da bosatt på Storetveit , hvor han var forpakter.De hadde en sønn David der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit O. Fagerheim

Takker så mye for hjelpen. Bygdeboken jeg har lånt inneholder ikke disse opplysningene. Det er Hermod Hjellestads bygdebok om Fana, bind 2, utgitt i 1933. Kan du si meg hvilken bok du refererer til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er Fana Bygdebok nr.4 gards-og ættesoge v/Jacob T.Larsen utgitt av Fana bygdeboknemnd i 1984.Du finner den bl.a. på Statsarkivet i Bergen.Jeg vil anbefale deg en tur innom der.Der har du også tilgang til kirkebøkene for Fana og Jølster , og du får god hjelp av det dyktige personalet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Til Marit O. Fagerheim: Dette fanget min interesse, idet de ovennevnte Niels Nielsen fra Lunde i Jølster og Mari Jacobsdatter fra Myklebust, også i Jølster, er min kones tipp-tipp-oldeforeldre. Er du interessert i mer om deres aner og etterkommere etc. kan du kontakte meg på e-post-adresse tophat@online.no Er dette også dine aner? Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Marit.Jon Ivarsen og Martha Knudsdatter giftet seg i Stamnes Kirke , Haus 24.06.1804.De ble trolovet 13.04. samme år.John var oppgitt å være fra Eyde i Haus mens Martha var fra Møxter i Haus.Hun var datter av Knud Magnesen i hans 2dre ekteskap med Synneve Nielsdatter.Knud og Synneve giftet seg i Hosanger 28.06.1781 i Hosanger.Hun var født ca.1752 , fra Ladvig i Hosanger.Knud trolig født 1751 fra Møxter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.