Gå til innhold
Arkivverket

[#3162] Gerda Nilsine Hansdatter.


Gjest Reidun Fladby
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Fladby

Søker fødselsår og fødested til foreldrene til Gerda Nilsine Hansdatter f. 1902 på Ekerhovd gård, men siden bortsatt til Kårevik gård, Hordaland. Hennes mor het: Synnøve Martha Jakobsdatter og hennes far: Hans Bratshaug. Hans hadde visstnok et par brødre som het: Kristian og Elias. Er det noen som vet noe om disse personene?Hilsen Reidun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

I folketellingen for 1900 for Fjell (ligger på RHD)finner du en Hans Rasmussen, f. 1869 i Herlø og kone Marthea Jakobsdtr, f. 1870 i Sund. De bor i 1900 på Ekerhovd nordre. Bratshaug gård ligger i Herlø sogn, i 1865 i Manger prestegjeld. I folketellingen for 1865 finner du her bl.a. Elias Rasmussen, 2 år gammel, sammen med foreldre og besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Hei Reidun! Vet ikke om de har alle opplysninger om Hans Bratshaug men her er de: Barna til Rasmus Eriksen f. 03.02.1835 og Oline Johannesdatter f. 24.03.1832 (far: Johannes Johnsen Husebø)er: Hans Rasmussen f. 08.12.1868 døpt 15.12 1868 konfirmert 27.09.1885. Kona Marthea har jeg ikke siden hun er født i Sund. Elias f. 05.12.1864, døpt 11.12.1864, konfirmert 26.09.1880. Kristian f. 07.04.1875, døpt 25.04.1875, konfirmert 28.09.1890. Dessverre så har jeg ikke fått registrert tidsrommet mellom 1900 til 1916, men jeg har bestilt kirkebøkene for denne perioden. Men hvis du trenger flere opplysninger så må du bare slå på tråden eller sende en mail. Jeg har en litt mer rolig uke nå enn forrige :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Fladby

Hei igjen! Takker så mye for opplysningene Lars og Solfrid. Dere var til god hjelp. Solfrid, jeg slår på tråden til deg i morgen, onsdag. Hilsen Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.