Gå til innhold
Arkivverket

[#3172] Anders Andersen og Netta Marie Hansdtr. Tjølling


Gjest Marianne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Hansen

Anders f. jan.1832 i Andebu g.m. Netta F? når. i Tjølling. Finner ikke når de har giftet seg. Har leitet i folketellinger og microfilmer. Anders g.1.g. i Sandar vet at de hadde 2 sønner Ole Martin f. 1859 ogJohan Anton f. 1867. Anders 2 ekt. 3 barn: Edvard Sofus Georg f. 1882, (min oldefar) 2. Hans det eneste jeg vet der at han startet kolonial forretning i Oslo. 3. Karoline Amalie f. 1874, trur hun flyttet til Åsgardstrand og hadde en kafeteria eller butikk der. Kan noen hjelpe meg med dette?? marhans@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Alt dette må du sjekke selv i kirkebøkene, men ihvertfall:Så langt jeg kan se finner du "din" Anders Andersen og familie på gården Goli i Sandar i FT1865. Den første kona het da Anne Olsdatter, f.1825 i Andebu. (Du må bl.a revurdere fødselsår for sønnen Johan Anton).I IGI finner du at Anders Andersen og Anne Kirstine Olsdatter giftet seg i Andebu 10.7.1855. Der fikk de tre barn: Andrine Lovise, dpt. 14.10.1855, Ole Martin, dpt. 22.6.1859 og Johan Anton, dpt. 24.4.1864.Når det gjelder "Nette Marie" Hansdatter, tror jeg det er henne du finner på gården Løve mellom i Tjølling i FT1865, f.1850."Problemet" med et navn som "Nette" er at det som regel er et familieinternt kort-/kallenavn som av og til kan finne veien til kirkebøker og folketellinger, men ikke alltid. At slike kortnavn sporadisk opptrer i listene bidrar definitivt til å skape forvirring. Når "din" Nette Marie er å finne i FT1865, tror jeg derfor skyldes mer en tilfeldighet (og flaks?) enn at det er hennes egentlige navn.Vha. IGI kan du nemlig finne et giftemål i Sandar den 3.11.1872 mellom en Anders Andersen og Anette Marie Hansdatter. Tro om ikke det er de riktige personene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne I. Hansen

Tusen hjertlig takk for opplysningene. Har funnet (A) Netta og hennes familie. Fant ut at Anders Andersen oxo har navnet Hvidtsten. Så det er vel bare å forsette å leite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.