Gå til innhold
Arkivverket

[#3174] Halle Pedersen 1770 og Elisabeth Olsdatter 1761, G


Gjest Jan Tiller
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tiller

Hvem var Halle Pedersens foreldre ?? Halle Pedersen f. 1770 ( FT. 1801 Kolvereid, NT.) gift 1794 m. enke Elisabeth Olsdatter 1761, barn Peder 1795 og Berith 1798. I Bygdebok for Næröy B.VI s. 282 står oppfört Halle som barn Nr. 7 av Peder Hallesen og Bereth Olsdatter,Gravvik. I samme Bygdebok, side 795/796 står han oppfört som barn Nr. 9 under foreldre Peder Hansen og Ingeborg Dönnesdatter på Dolmen i Leka. Han er begge steder oppfört som senere gift med Elisabeth Olsdatter og bosatt på Midt-Gutvik gård i Leka. Hans barns navn tyder på de förstnevnte, men hvordan bekrefte det ? Takknemlig for hjelp Jan Tiller, Australia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Sigbjørn Sørli  ssoerli@hl.telia.no

Svar på hvem Halle Pedersens foreldre var: Det jeg kan finne ut er at hans foreldre var: Peder Hallesen født 1736 og døde under tragiske omstendigheter før påsken 1779 ved at han omkomm på sjøen. Hans mor var Beret Olsdatter Seliset født 1737 døde 1797, hennes foreldre var Ole Sivertsen født 1670 og Berith Johansdtr født ca 1676. Peder Hallesen var bruker i Gravik på gn.30 han fikk bøksel i 1754 av Petter Jakob Sverdrup. Denne informasjonen har jeg fått av et orakel som heter Ådd Årdal på Leka. Håper det var dette du var interresert i. Beste hilsen Sigbjørn Sørli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Takk for ditt svar Sigbjörn Er det mulig du kan gi meg E-Mail adressen til Oraklet i Leka, eller be han kontakte meg ? Er selv födt i Leka og trenger litt Orakelhjelp med endel navn derfra. På forhånd takk Jan RAGAMUFFIN.JOT@bigpond.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sørli

Hei igjen!! Jeg er ikke sikker på om Odd har E-Mail adresse men du kan sikkert kontakte han per brev. Han jobber med alle slektene på Leka, og kan gi svar på det meste i løpet av noen minutter. Jeg er ganske sikker på at du vil få svar på dine spørsmål ved å kontakte han. Han driver foretning på Haug på Leka og adr.hans er Odd Årdal 7994 LekaBeste hilsen Sigbjørn Sørli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Hanssen

Hei Jan!Du kan også sende mail til undertegnede, så kan jeg formidle din mail videre til Odd! Det går litt raskere enn å sende brev... Bare et tilbud!!!Hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tiller

Takk Hanne. I min alder får man ikke mange tilbud fra vakre unge kvinner, så jeg kommer tilbake i helga med endel spörsmål til Oraklet i Leka. Hilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.