Gå til innhold
Arkivverket

[#3192] Nå må dere hjelpe meg litt....


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Jeg leter etter Karen Sebille Abrahamsdatter Solgaard & Johannes Haagesen Lausen som giftet seg i Bergen, den 20. des 1801. Jeg finner ikke ut hvor noen av dem er født. Det rare er også at jeg finner Karen i Bergen 1801 gift med en Knud Pedersen Hauge. Har hun bare blitt enke samme året & giftet seg fort eller har jeg funnet feil Karen?? det står forøvrig ikke noe om at hun skulle være enke på giftemålet mellom Karen og Johannes. Jeg finner ikke Johannes i 1801 tellingen, men jeg tror han er født i 1772 hvis det er riktig Johannes som dør i Bergen 3 september 1832. Han heter da Johannes Larsen. Navnet er egentlig Lausen men ble mye byttet om med Larsen, han kan derfor også hete Larsen i 1801-tellingen.Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor de var fra.?? jeg har forøvrig funnet 6 barn av Johannes & Karen, hvis noen finner noen fler så må dere gi bedskjed.Vennlig hilsenLinn Brungodt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

I FT 1801 står KPH som 'Matros på Reysen' så han kan jo ha vært borte en stund før Karen blir 'enke'. Navnet er jo så pass spesielt at det nok er den rette Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.