Gå til innhold
Arkivverket

[#3195] Hjelp


Gjest
 Del

Recommended Posts

jeg leter etter noen som kan hjelpe meg på rett vei i dette virvaret av slektsgranskning.Jeg leter meg svett. Vil være takknemlig om det er noen der ute som kan hjelpe meg. vennlig hilsen smevik@yahoo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hva er det du leter etter og hva trenger du hjelp til? Er det generellt hvordan du skal begynne, eller har du noe men kommer ikke videre?? Hilsen Ingjerd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Ingjerd, jeg tror ikke at innlegget er fra noen som trenger hjelp - men fra en som har forsøkt å være morsom. Anonyme innlegg er ergerlige og "usportlige". La oss slutte å svare på slike useriøse innlegg - eller kun svare med en oppfordring om at vedkommende først må "løfte på sløret" ved å melde seg med navn og adresse slik vi andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bjørn Helge Johannesen

En oppgitt mailadresse er vel identifikasjon nok? Er dette en nybegynner, så er det ikke sikkert at alle felter er fylt ut riktig.Ikke slå hånden av nye slektsforksere før de får sjansen til å begynne.Ønsker du hjelp til å komme igang, så anbefaler jeg linkene hos DIS-norge, der er linker til både kurs og annet.Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Mailadresse er ikke nok som identifikasjon - dette har vært diskutert flere ganger. På inngangssiden for disse fora er "reglene" for innlegg definert - bruk fullt navn + kommune, by el.l.Det var slett ikke meningen å slå hånden av noen. Men et innlegg uten noen som helst antydning om hva en leter etter - navn, sted, noenlunde årstall? Jeg vedgår at jeg kanskje var for rask til å beskrive innlegget som "useriøst". Men jeg hadde følelsen av at dette ikke var noen "ekte" oppfordring om hjelp til å komme videre i slektsgransking. Jeg beklager herved hvis jeg tok feil, og håper da at vedkommende melder seg igjen med litt mer informasjoner om hva han/hun trenger hjelp til Men jeg står ved at navn og "adresse" da også må nevnes - ikke nødvendigvis i dette innlegget. Det står jo enhver fritt til å legge inn et nytt tema. Mvh Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.