Gå til innhold
Arkivverket

[#3199] Ole Olssen Løkke


Gjest Berit Søreng bsoreng@online.no
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Søreng bsoreng@online.no

Hei! Min tipp-tipp-tippoldefar het Ole Olssen Løkke. Han var lensmann i Bodø i mange år. Han kom fra Trondheim hvor han bodde med kone og barn i 1801. Ifølge Terje Gulbransen (som har skrevet bygdebøker om bl.a. Bodø) skulle Ole komme fra Surnadal. Gjorde han det??????? Jeg har funnet en Ole Olsen f.1760 (min Ole skal være f.1761).Den Ole jeg fant var iflg mormonerne fra Sunelven, More og Romsdal.Far hans het Ole Rasmussen, mor het Gyri Olsen. Det må da være andre slektsgranskere som er inne på slekten Løkke fra Bodø???? Kan dere sende en mail til meg hvis dere kan hjelpe meg???mvh Berit Søreng :-) bsoreng@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Olav Løkke

Har syslet med slektsforskning et par år, og jeg skvatt litt av denne efterlysningen. Min tippoldefar het nemlig Ole Olsen Løkke, men var født i 1823 på Lesja, på gården / plassen Lykkja. Han flyttet til Kristiansund og ble gift med Martha S. Jordfald. Hennes aner har jeg ikke funet noe om, og er følgelig takknemlig for hjelp. Hun står oppført som født i Kristiansund i 1820.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.