Gå til innhold
Arkivverket

[#3203] Kirkebok Stavern ca.1807-1820


Gjest Anita Holck
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Holck

I folketellingen 1865 for Horten oppgir Martin Jensen å være født i Stavern i 1807. Han har i hvert fall en bror som er kjent, Jacob Jensen f. 17/3-1820 i Stavern, gift med Helene Sofie Helgesdatter Semb. Kan noen hjelpe meg med å finne Martin og Jacobs foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Martin Jensen ble født 6. juni 1807 og døpt 21. juniu samme år i Stavern. Foreldrene var "Matros paa Værftet" Jens Abrahamsen og kone Karen Nielsdatter. (Stavern kirkebok nr. 2 s. 66) Jacob ble født 17. mars 1820 som du nevner, og hans foreldre var de samme. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Jeg henter følgende fra boka Stavern-slekter fra 1700-1900: Matros Jens Abrahamsen Fuglevik var gift med Karen Nilsdatter. Barn: Abraham født i Stavern 1803, Niels, født i Stavern 1805, Marthin ', født i Stavern 1807 Forfatteren av boka kommentar: Her var det nok flere barn som jeg ikke har funnet. Videre skriver han at han antar at Jens Abrahamsen var bror av Ole Abrahamsen. Det finnes også en Jacob Abrahamsen som stadig er å finne i familiens barnedåper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.