Gå til innhold
Arkivverket

[#3204] Jens Jørgen Poulsen, Halden pr. Skien ?


Gjest Lasse Vogt Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lasse Vogt Pettersen

Finner i RHD 1865: Jens Jørgen Poulsen f.1801 i Halden(Holden ?) pr. Skien, gift m/Martine Poulsen f. 1805 samme sted.Følgende barn, alle født i Moss: David Vogt Poulsen f.1843, Frederik Wilhelm Poulsen f.1848, Marie Magdalene Julie Poulsen f.1846, Jensine Mathilde Amalie Poulsen f.1850. Kan noen "der ute" hjelpe meg med : Hvor kommer Jens Jørgen P./Martine P. fra ? Siden Sønnen David har mellomnavn Vogt, hvem av sine foreldre har han "arvet" dette ? Hvis også noen vet noe om barnas videre skjebne, ville dette også være artig. MEGET takknemlig for tips .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stian Høiset

Holden pr. Skien er trolig Holla prestegjeld, i dag søndre del av Nome kommune, fra ca. Ulefoss og sørøstover langs Norsjø.S. Ytterbøe har skrevet bygdeboka for Holla. Ellers burde du kunne foreta fjernlån av mikrofilmer av Holla kirkebok via ditt lokale bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Ottersen

Jeg nedstammer fra disse to, så jeg har en del stoff om denne slekta. Har ikke funnet flere ledd bakover ennå, men har en del om etterkommerne. Du kan ta kontakt på haavler@online.no hvis du vil vite mer. Hilsen Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.